Programată pentru prezentare în această toamnă și pentru debut al comercializării în primăvara anului viitor, varianta facelift a modelului Sandero, inclusiv versiunea Stepway, a apărut deja pe străzi pentru realizarea materialelor de promovare.
În așteptarea unei noi generații – a patra – care ar trebui să debuteze în 2027, Dacia Sandero mai trece în această toamnă printr-un facelift. Pentru a își menține atractivitatea și a ține pasul cu concurența, cel mai vândut model din Europa avea nevoie de o restilizare. Cum timpul în care această variantă va rămâne în vânzare până la a patra generație a modelului este scurt, mașina nu a suferit decât modificări vizuale minore, unele care să nu implice costuri importante.
În acest context, presa franceză scrie că varianta restilizată a Dacia Sandero evoluează în această perioadă, fără camuflajul obișnuit, în sudul Franței, pentru realizare materialelor de promovare. Trebuie menționat că această a treia generație, lansată în 2020, a fost deja actualizată în 2022. În versiunea Stepway „faza 3”, cea care va ajunge pe piață la începutul anului viitor, mașina prezintă o bară de protecție redesenată, cu mai multe elemente din plastic negru, în special în zona aripilor. Pe grila radiatorului, sigla Dacia Link nu mai este încadrată de cele două linii întrerupte, ci de un rând dublu de pătrățele, motiv care se regăsește și pe priza de aer din față, sub bara de protecție. Un alt element vizibil al acestui facelift este evoluția semnăturii luminoase care reinterpretează deja cunoscutul „Y”.
Deși nu există încă imagini clare și nici informații oficiale, schimbări ceva mai importante ar trebui să fie vizibile în interior. Acolo, noua planșă de bord ar trebui să încorporeze noul ecran de 10 inchi împrumutat de la Duster. Și în spatele volanului actualul bloc de instrumente analogic ar trebui să fie înlocuit de unul digital.
În ceea ce privește motorizările presa franceză scrie că, pentru a respecta viitoarele norme de emisii Euro 7, Dacia va înlocui motorul de 1 litru cu trei cilindri cu o versiune 1.2 (HR12). Versiunea de 100 CP va fi însoțită de una microhibridă de 115 CP și de o alta cu GPL, de 120 CP. O noutate chiar mai importantă este dotarea mașini inclusiv cu sistemul hibrid bazat pe motorul termic de 1.8 litri care a debutat odată cu Dacia Bigster. Spre deosebire de cel mai mare SUV al mărcii, varianta de propulsie care va intra în dotarea Sandero va avea o putere ceva mai redusă. Nu în ultimul rând, varianta restilizată a Dacia Sandero va putea fi comandată cu o nouă cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj și șase trepte (DW23).