Președintele consiliului de administrație al mărcii Porsche, dar și al grupului Volkswagen, Oliver Blume, a inițiat negocieri cu sindicatele pentru o nouă rundă de măsuri de reducere a costurilor.
Șeful Porsche AG a început o nouă rundă de negocieri cu sindicatele și acționarii solicitând acceptul acestora pentru un nou plan de reducere a costurilor. Acesta ar trebui să ajute producătorul german să facă față provocărilor din industria auto, dar și concurenților din China.
„În a doua jumătate a anului 2025 reprezentanții angajatorilor și cei ai angajaților vor negocia un al doilea pachet structural pentru a asigura performanța pe termen lung a companiei”, se menționează într-o scrisoarea trimisă de Oliver Blume către angajaților Porsche AG.
Mai important, acesta menționează în documentul citat că „modelul nostru de afaceri, care ne-a servit bine timp de mai multe decenii, nu mai funcționează în forma sa actuală”.
Blume, care își anunțase intențiile încă din martie, odată cu prezentarea rezultatelor din 2024 ale constructorului auto, nu a oferit în scrisoare niciun detaliu clar despre măsurile avute în vedere.
Porsche, marcă premium – sport a grupului Volkswagen se confruntă cu vânzări sub cele estimate și se luptă cu o piață chineză în care concurenții locali câștigă teren în detrimentul celor veniți din alte colțuri ale lumii. Cum această piață, cea mai mare din lume, este extrem de importantă pentru Porsche, efectele scăderii vânzărilor au un impact puternic asupra rezultatelor financiare.
Compania se confruntă, de asemenea, cu dificultăți în SUA, unde taxele de import au efecte puternice dat fiind faptul că Porsche importă acolo toate modelele sale.
Noul plan de reducere a costurilor vine după ce producătorul german a stopat contractele a circa 2.000 de angajați cu contracte pe perioadă determinată și a stabilit o reducere cu 1.900 de posturi a locurilor de muncă permanente. La nivel mondial, compania are aproximativ 40.000 de angajați.