Renault a prezentat Boreal, geamănul Daciei Bigster, model destinat piețelor din Tucia și America Latină

Da mai departe!

Renault a prezentat miercuri un nou SUV, un simbol al ambiţiilor mari pe care le are grupul francez pentru pieţele din afara Europei, în special în America Latină şi Turcia. Dacă vi se pare că seamănă cu Bigster, aveți vederea bună.

Denumit „Boreal”, acest SUV de familie cu design masiv completează oferta internaţională a Renault, care vrea să depindă mai puţin de piaţa auto din Europa, care în prezent funcţionează la ralanti, şi să devină mai profitabil pe pieţele cu ritmuri puternice de creştere din afara Europei.

Renault Boreal este, în esență, un Dacia Bigster rebrenduit pentru piețele internaționale. Boreal este un SUV cu 3 rânduri de scaune bazat pe Dacia Bigster, un SUV cu 5 locuri. Va avea probabil un exterior și un interior ușor redesenate comparativ cu Bigster. Boreal este de așteptat să fie oferit atât în configurații cu 6, cât și cu 7 locuri.

Boreal este „un adevărat simbol al ambiţiei noastre de a creşte în calitate şi inovaţie pe scara mondială, aducând mai multă valoarea clienţilor noştri din afara Europei”, a subliniat directorul mărcii Renault, Fabrice Cambolive.

Cu o lungime de 4,5 metri, Boreal va fi produs mai întâi, la sfârşitul acestui an, la uzina Renault „Ayrton Senna” de la Curitiba (Brazilia), urmând ca în 2026 să intre în producţie şi la uzina de la Bursa (Turcia), care produce în prezent modelul Renault Clio.

Noul SUV va veni cu un motor pe benzină dar va rula şi cu bioetanol în America Latină.

Grupul francez a anunţat în 2023 un plan de investiţii cu o valoare de trei miliarde de euro şi lansarea a opt modele pentru a fi „mai profitabil” în afara Europei. Între timp, Renault a lansat SUV-ul compact Kardian, care foloseşte acelaşi şasiu ca şi Boreal.

Până în 2027, Renault vrea să îşi dubleze cifra de afaceri pentru fiecare vehicul vândut în afara Europei (comparativ cu situaţia din anul 2019), în condiţiile în care până acum a vândut mai ales modele din segmentele inferioare (700.000 de vehicule vândute în 2024, adică 40% din vânzările mondiale).

În prima jumătate a acestui an, vânzările mărcii Renault au crescut deja cu 16,4% pe pieţele din afara Europei, o creştere foarte puternică fiind înregistrată în primul trimestru în special în Argentina, Columbia şi Maroc.

Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.

Related posts