În ciuda unui al doilea trimestru în creștere ușoară, vânzările grupului Mercedes-Benz pentru prima jumătate a anului au rămas în scădere. Piețele cu cele mai mari scăderi au fost cele din Asia și America de Nord.
Conform raportului Mercedes-Benz Group cu privire la vânzările din prima jumătate a acestui an, compania germană a livrat clienților 1.076.300 de vehicule, în scădere cu 8% față de perioada ianuarie – iunie din 2024. Din acest total, 900.000 (-6%) au fost autoturisme, în timp ce divizia Vans a comercializat 176.300 unități (-16%). Totodată, vânzările de vehicule complet electrice au scăzut cu 14% până la doar 87.300 de unități.
„În general, observăm o cerere bună din partea clienților din SUA și Germania pentru produsele noastre, inclusiv pentru vehiculele Top-End (n.n. – Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Clasa G, Clasa S, GLS, EQS și EQS SUV), în ciuda tarifelor care au afectat vânzările noastre globale în al doilea trimestru. Noul CLA a primit un feedback foarte pozitiv. Acest produs marchează începutul unei noi creșteri a vânzărilor de vehicule electrice înainte de cea mai mare serie de lansări de automobile a Mercedes-Benz”, a declarat Mathias Geisen, membru al consiliului de administrație al Mercedes-Benz Group responsabil pentru marketing și vânzări.
În ciuda celor declarate de oficialul german, în Germania vânzările de autoturisme Mercedes-Benz au scăzut cu 2%, până la 98.100 de unități, iar în SUA scăderea a fost chiar mai mare, de 6% (142.000 unități). De altfel, singurele piețe în creștere au fost cele din „restul lumii”, zonă care a crescut cu 20% până la 45.100 de unități. În rest, în Europa vânzările din prima jumătate a anului s-au redus cu 3%, în America de Nord cu 6%, iar în Asia cu 11%.
Este interesant de observat că reculul cel mai mic a fost înregistrat chiar de segmentul cel mai căutat de clienți. Astfel, segmentul Core – cel compus din mașinile clasele C și E și derivatele lor precum EQE sau EQE SUV – a totalizat 537.300 de unități (-4%), în timp ce segmentul Entry – clasele A și B și derivatele lor, inclusiv EQA și EQB – a cumulat 232.800 unități (-12%), iar Top-End a însemnat 129.900 (-5%).
În privința diviziei Vans, grupul Mercedes-Benz notează o scădere cu 16% a vânzărilor totale, dar o creștere cu 42% a vânzărilor de vehicule electrice eVans care au ajuns la 11.600 de unități.
Sagree Sardien, director de vânzări și marketing Mercedes-Benz Vans evidențiază în acest context evoluția pozitivă din al doilea trimestru (+13%) față de primele trei luni ale anului și avansul livrărilor de furgonete electrice.
Conform oficialilor Mercedes-Benz, în prima jumătate a anului 2025 GLC a rămas cea mai vândută mașină a companiei la nivel global, în timp ce noul CLE s-a dovedit popular, vânzările crescând cu 66% în aceeași perioadă. Tot ei notează că 2025 este începutul unei campanii de lansare a unor noi produse, după noul CLA urmând mai multe modele, precum GLC electric care va fi prezentat în septembrie.