Ford are o noua problema care face parte dintr-un proces colectiv facut de clienti. Reclamanții susțin că motoarele EcoBoost din mai multe modele Ford și Lincoln se defectează din cauza supraîncălzirii.
Motoarele mici turboalimentate sunt la modă în zilele noastre. Popularitatea lor a crescut în ultimul deceniu, iar cam în aceeași perioadă Ford și-a introdus propriile variante. Motoarele EcoBoost cu cilindree între 1,5 și 2,0 litri fac obiectul unui nou proces. Reclamanții susțin că „Ovalul Albastru” (Ford) a construit aceste motoare cu un defect și nu a alertat proprietarii.
Procesul include proprietarii de Ford Escape (2013-2019), Fusion (2013-2019), Edge (2015-2018), Lincoln MKC (2016-2019) și Lincoln MKZ (2016-2019). Mai exact, se susțin două lucruri majore. În primul rând, Ford nu a notificat proprietarii că aceste motoare au un defect care permite scurgerea lichidului de răcire în cilindri. În al doilea rând, producătorul auto nu a informat proprietarii despre modul în care acest lucru poate cauza o potențială problemă de siguranță.
Mai multe: Ford retrage Mustang Mach-E de la vânzare din cauza unei defecțiuni periculoase a sistemului de închidere a ușilor
Proprietarii care au intentat procesul spun că toate motoarele afectate pierd lichid de răcire din chiulasă în cilindri. Pe măsură ce acest proces continuă, motorul suferă de lipsă de lichid de răcire. Când nivelul scade, motorul se supraîncălzește și poate ajunge ireparabil.
În proces, reclamanții sunt citați spunând: „Ford nu a abordat în mod satisfăcător sau eficient sursa defectului pentru acești consumatori, inclusiv pentru cei ale căror vehicule rămân în garanție. În loc să înlocuiască blocul motor, Ford aplică doar remedii superficiale, de tip ‘Band-Aid’ (soluții de avarie), cum ar fi instalarea de senzori de nivel al lichidului de răcire.”
Evident, primirea unei alerte pentru a umple lichidul de răcire este mai bună decât un motor stricat, dar un motor care nu pierde lichid de răcire le depășește pe toate. Dacă acuzațiile din proces sunt adevărate, Ford știa despre problemă înainte de a vinde aceste motoare. În mod notabil, Ford a emis un buletin de service tehnic în 2020 pentru a înlocui blocul scurt și garnitura de chiulasă la Ford Fusion și Escape din cauza problemelor de pierdere a lichidului de răcire.
Reclamanții spun că acțiuni precum înlocuirea motorului nu rezolvă problema, deoarece înlocuitorul are același defect. Un tehnician familiarizat cu problema arată mai jos ceea ce ei consideră un defect. Garnitura de chiulasă pare să cedeze între cilindri. Aruncați o privire mai jos și spuneți-ne părerile voastre. Este acesta un defect de design în opinia voastră sau doar rezultatul uzurii normale?
VEHICULE INCLUSE ÎN PROCES
- Ford Escape 2013-2019
- Ford Fusion 2013-2019
- Ford Edge 2015-2018
- Lincoln MKC 2016-2019
- Lincoln MKZ 2016-2019