După ce anul trecut a rechemat 4,7 milioane de mașini, anul acesta Ford a rechemat deja peste 4 milioane, și nici măcar nu am terminat luna iunie.
Calitatea construcției este o măsură crucială pentru orice producător auto. Este o măsură a calității, a consecvenței și, într-o anumită măsură, este și un semn de mândrie. Așadar, ce spun cele 81 (!) de rechemări Ford din acest an despre standardele sale? Ei bine, nu putem spune cu certitudine, deși „Ovalul Albastru” (Blue Oval – porecla Ford) ar putea dori să reevalueze sloganul „Built Ford Tough” (Construit Ford Rezistent).
Tot ce știm este că producătorul auto a depășit deja numărul total de acțiuni de rechemare pe care le-a avut în tot anul 2024, care a fost de 67, și nici măcar nu suntem la jumătatea anului 2025.
O rechemare la fiecare 2,12 zile
Până astăzi, au trecut 172 de zile din 2025, iar cifrele sunt uimitoare. Ford a emis o rechemare la fiecare 2,12 zile, afectând până acum 4.077.666 de vehicule. Asta înseamnă, în medie, 50.341 de vehicule afectate de fiecare rechemare. Pentru a pune lucrurile în perspectivă, în tot anul 2024, Ford a rechemat 4.776.770 de mașini în 66 de rechemări fizice totale și doar o singură remediere OTA (over-the-air). Anul acesta? Doar o singură rechemare a avut o remediere OTA.
La momentul respectiv, Ford se lăuda cu progresele făcute din 2022. Evident, ceva a mers prost. Cea mai mare rechemare de până acum din acest an implică camerele de marșarier, afectând 1.075.299 de vehicule din aproape fiecare model produs de Ford. Interesant, cel puțin zece rechemări diferite din acest an includ camera de marșarier. După cum am subliniat în trecut, această tehnologie pare să nu devină mai fiabilă odată cu vârsta.
Dar nu este vorba doar de camere. „Sistemul electric” pare să ducă la majoritatea rechemărilor. Este responsabil pentru 17 campanii diferite, inclusiv una în care Ford a rechemat 272.817 de vehicule pentru o baterie de 12 volți care s-ar putea degrada rapid și defecta. Într-o rechemare fără legătură, Ford a declarat că aproximativ 492.145 de vehicule ar putea avea ornamentele de pe stâlpul B (B-pillar) care se pot desprinde.
Săptămâna aceasta, am raportat cum Ford recheamă acum 196.911 de exemplare Mustang Mach-E în Statele Unite, împreună cu alte 100.000 de unități pe piețele de peste hotare, din cauza problemelor cu mânerele ușilor. Pur și simplu, problemele nu sunt doar la un singur tip de sistem sau componentă. Par să fie răspândite, atât pe vehiculele în cauză, cât și în mai multe unități de producție diferite.
Părțile bune, cele rele și rechemările mici
Dacă există o parte pozitivă aici, este că 14 rechemări includ mai puțin de 100 de vehicule. Acesta este un indiciu că Ford găsește o problemă mică și o abordează la scară largă. De fapt, 10 dintre cele 14 includ mai puțin de 10 vehicule în total. Pe lângă asta, o rechemare nu a inclus zero vehicule, ci s-a concentrat pe chiulase pentru înlocuirea motoarelor EcoBoost de 1,5 litri. Să sperăm că Ford poate opri curgerea sângelui în curând.
Privind imaginea de ansamblu
Deci, care este concluzia aici? Ei bine, există două moduri de a interpreta „potopul” de rechemări de la Ford: fie compania nu-și poate controla calitatea, fie este incredibil de diligentă în abordarea fiecărei probleme care apare, indiferent cât de minoră. Poate este un pic din ambele.
Având în vedere că mulți producători auto evită rechemările costisitoare până când sunt absolut nevoiți, atitudinea proactivă a Ford ar putea fi un semn că se angajează să se îmbunătățească la fiecare nivel, chiar dacă asta înseamnă emiterea mai multor rechemări mai mici.
Această mentalitate s-ar putea răspândi în fiecare etapă de proiectare și producție, încurajând o abordare mai meticuloasă care prioritizează controlul calității și satisfacția clienților, chiar dacă asta înseamnă să gestionezi consecințele rechemărilor frecvente pe termen scurt. Speranța, probabil, este că, pe termen lung, acest accent pe detalii se va răspândi în întreaga companie și va duce la mai puține probleme majore pe viitor.
Clasamentul rechemărilor
Și dacă vă întrebați cine conduce în jocul rechemărilor, Ford este clar în frunte cu 81 de acțiuni până acum în acest an. Următorul concurent cel mai apropiat este producătorul de RV-uri, furgonete și camioane Forest River, cu 18. În spatele lor se află Grupul VW și Stellantis, ambele la egalitate cu 15, urmate de Mercedes cu 13 și Honda-Acura și GM cu 12.