Deja cel mai rapid Volkswagen pe circuitul de la Nürburgring, Golf GTI Edition 50 este acum și cea mai puternică mașină din Wolfsburg care poartă insigna Grand Touring Injection. Rămâne cu tracțiune față, dar acum oferă aproape la fel de multă putere ca și Golf R cu tracțiune integrală. Această versiune specială duce pentru prima dată formula GTI dincolo de 300 de cai putere, depășind Clubsport-ul de 296 CP.
GTI Edition 50 își mărește motorul turbo de 2.0 litri la 320 de cai putere, la doar opt mai puțin decât Golf R, în timp ce se potrivește cu cuplul său de 420 Nm (310 lb-ft). La fel ca toate versiunile de performanță recente ale hatchback-ului compact, din păcate, nu există o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Cel mai puternic GTI care poate purta o plăcuță de înmatriculare este oferit doar cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu șapte trepte.
Motorul mai puternic EA888 evo4, cuplat cu DSG-ul, permite un sprint de la 0 la 100 km/h (62 mph) în 5.5 secunde, făcându-l cu 0.1 secunde mai rapid decât Clubsport-ul. Durează 16.8 secunde pentru a ajunge la 200 km/h (124 mph), reducând cu 1.6 secunde timpul stabilit de cel mai axat pe circuit GTI anterior. Viteza maximă rămâne neschimbată, la un maxim electronic de 270 km/h (168 mph).
Mai mult decât un Motor Îmbunătățit
Există mai mult la GTI Edition 50 decât motorul său îmbunătățit. Dacă clienții optează pentru Pachetul de Performanță GTI, VW coboară garda la sol cu 20 milimetri (0.8 inch) față de un Golf standard. Pachetul include rulmenți de pivot de „înaltă performanță” pe axa față, împreună cu brațe transversale și suporți de amortizor mai rigizi pentru o direcție mai precisă. În spate, dispune de suporți de butuc cu forfecare dublă și monturi de suspensie revizuite.
Pentru a face oferta mai atractivă, pachetul reduce aproape 30 de kilograme (66 de livre) datorită jantelor forjate de 19 inch și a unei evacuări Akrapovič din titan. O parte din dietă include și anvelopele semi-slick personalizate Bridgestone Potenza Race, aceleași folosite pentru a parcurge Nürburgring Nordschleife în 7 minute și 41.27 secunde. Alte îmbunătățiri includ software revizuit pentru direcția progresivă și controlul adaptiv al șasiului (DCC) standard.
Vizual, Golf GTI Edition 50 nu se îndepărtează mult de formulă. Pe lângă noile jante cu accente roșii, prezintă un logo special pe marginile spoilerului spate. VW vopsește plafonul și oglinzile laterale în negru și adaugă ornamente închise la culoare în jurul ieșirilor de eșapament. Există, de asemenea, o dungă laterală care se estompează de la negru la Roșu Tornado. Alte culori de caroserie disponibile includ Gri Moonstone, Alb Pur, Negru Grenadilla și Verde Mușchi Închis, exclusiv.
Modificările interioare sunt minime, prezentând centuri de siguranță roșii, mânere de uși din aluminiu anodizat închis și logo-uri GTI 50 suplimentare, inclusiv unul pe cheia mașinii. Scaunele sunt îmbrăcate în modelul familiar în carouri și au accente de velur fals, împreună cu o dungă verde. În ciuda faptului că este un GTI de top, dotări suplimentare precum afișajul head-up și navigația vin încă la un cost suplimentar.
VW nu a anunțat prețul, dar este sigur că va costa mai mult decât un GTI Clubsport cu Pachetul de Performanță și anvelope semi-slick, care începe deja de la un preț uimitor de 54.330 € în Germania natală.
GTI-ul W12-650: Un Concept Legendar
Deși Golf GTI Edition 50 este cel mai puternic GTI de producție de până acum, este încă umbrit de conceptul extravagant Golf GTI W12-650. Dezvăluit la Salonul Wörthersee în 2007, acesta a prezentat un motor twin-turbo de 6.0 litri de la Bentley Continental GT. Monstrul montat central producea 641 CP, cuplat cu o cutie de viteze de la Phaeton.
Un exemplu excelent de specială din piesele grupului VW, nebunul concept W12 a folosit axa spate și frânele de la un Lamborghini Gallardo, în timp ce frânele față proveneau de la un Audi RS4. În ciuda numelui GTI, fiara cu caroserie lată, care putea atinge 325 km/h (202 mph), avea de fapt tracțiune spate.ț













