Ford retrage de la vanzare modelul Mach E din cauza unei defectiuni destul de serioase. Proprietarii ar putea rămâne blocați în afara mașinii, iar copiii mici blocați în interiorul crossover-ului electric, dacă bateria de 12 volți se descarcă.
Proprietarii pregătiți să-și ridice noile lor Mustang Mach-E-uri au fost refuzați de dealeri după ce Ford a emis o notificare de oprire a vânzărilor din cauza unui defect la software-ul de blocare a ușilor crossover-ului, care poate duce la blocarea persoanelor. Mașinile existente vor fi în curând vizate de o rechemare pentru a remedia aceeași problemă.
Este Software-ul, nu Mecanismul de Blocare
Problema nu o reprezintă sistemele de blocare în sine, ci software-ul care le dictează cum să funcționeze. Așa cum au descoperit unii proprietari de Mach-E, în cazul în care bateria de 12 volți rămâne fără energie, încuietorile ușilor își vor păstra ultima poziție, fie că este blocată sau deblocată, lăsând potențial un șofer în imposibilitatea de a accesa interiorul mașinii.
Și, deși majoritatea persoanelor blocate în interiorul mașinii atunci când se oprește alimentarea ar putea acționa mânerul mecanic de deschidere a ușii, nu toată lumea o poate face. Bebelușii și copiii mici legați în scaunele de siguranță ar rămâne blocați, iar odată cu venirea verii, acest lucru nu este doar incomod, ci de-a dreptul periculos. Se pare că acest lucru s-a întâmplat deja cu cel puțin o familie.
Remedierea Vine Curând, Dar Nu Over-the-Air
Ford lucrează la o soluție software care va fi lansată în trimestrul al treilea, adică în doar câteva săptămâni. Cu toate acestea, până la sosirea acesteia, dealerilor nu li se permite să vândă sau chiar să demonstreze noi exemplare ale vehiculului electric potențialilor cumpărători, așa cum au aflat săptămâna aceasta mai mulți utilizatori pe forumul Mach-E.
Când actualizarea va deveni disponibilă, proprietarii actuali vor fi invitați să beneficieze de aceeași remediere. Din păcate pentru șoferii cu puțin timp liber, nu va fi o actualizare „over-the-air” și va necesita o vizită la un dealer unde tehnicienii vor actualiza atât modulul de control al sistemului de propulsie, cât și modulul de control secundar de diagnosticare la bord. Dar o actualizare software este puțin probabil să îi mulțumească pe reclamanții dintr-un proces colectiv din California, care susțin că producătorul auto ar fi trebuit să echipeze Mach-E cu o gaură tradițională pentru cheie, pentru a permite accesul ușor în caz de urgențe de întrerupere a curentului.
În schimb, oricine încearcă să recupereze ceva din interiorul Mustangului său electric trebuie în prezent să acceseze bateria printr-o trapă specială de service și să încarce bateria. Sau pur și simplu să arunce o cărămidă prin geam, în funcție de cât de disperați sunt.
Potrivit unui e-mail pe care Ford l-a trimis dealerilor săptămâna aceasta, 196.911 Mustang Mach-E-uri sunt afectate în Statele Unite, ceea ce reprezintă o parte considerabilă din vehicule. Am contactat Ford pentru un comentariu, iar compania a confirmat toate cele de mai sus, adăugând că „nu are cunoștință de rapoarte de accidente sau vătămări legate de această condiție”.
Este Timpul pentru o Gaură de Cheie la Toate Mașinile?
Ford spune că lucrează la o soluție, dar pentru moment, lipsa unei găuri pentru cheie îi face pe mulți să se întrebe: ar trebui ca mașinile moderne să aibă una? Sigur, ar putea părea demodat, dar într-o eră în care sistemele digitale controlează aproape totul în mașinile noastre, o soluție manuală de rezervă ar putea avea mult sens. Ce părere aveți? Ar trebui ca o gaură pentru cheie să fie obligatorie la toate mașinile? Lăsați un comentariu și spuneți-ne părerile voastre.