Nissan a prezentat de curând noua versiune a electricei Leaf. Modelul vine cu update de design, dar și de platformă tehnică. Nissan nu a anunțat încă prețul pentru Leaf 2026.
Acum cincisprezece ani, Nissan se afla în avangarda dezvoltării vehiculelor electrice. A dezvăluit Leaf la mijlocul anului 2009, exact când economia mondială începea să-și revină după Marea Recesiune. A intrat în producție în 2010 ca primul vehicul electric de masă, oferind o autonomie de doar 73 de mile. Dar multe s-au schimbat de atunci, iar Nissan a oferit vehiculului său electric accesibil o remodelare semnificativă pentru 2026.
Compania a lansat teaser-e pentru noul Leaf de la sfârșitul lunii martie, dar acum avem în sfârșit detalii concrete despre noul crossover compact. Acesta va fi disponibil în patru niveluri de echipare: S, S+, SV+ și Platinum+. Toate echipările cu „+” vor avea un motor electric de 214 cai putere, care produce un cuplu de 261 de livre-picior, prezentat anterior în această lună. Acesta va fi asociat cu o baterie litiu-ion de 75 de kilowați-oră, răcită cu lichid.
Modelul de bază, S, va dispune de o baterie mai mică, de 52 kWh, cu un motor electric care produce 174 CP și un cuplu de 254 lb-ft. Nissan precizează că acest sistem de propulsie nu va fi disponibil până în primăvara anului 2026. Restul gamei va ajunge la dealeri în această toamnă.
Nissan Leaf S+ 2026 are o autonomie de până la 303 mile la o singură încărcare, mult mai mult decât cele 212 mile disponibile la modelul din 2024. Platinum+ 2026, care vine standard cu roți mai mari de 19 inch, poate parcurge până la 259 de mile. Roțile de 18 inch sunt standard pe celelalte echipări. SV+ are o autonomie de 288 de mile, în timp ce Nissan nu a stabilit încă cât de departe va merge modelul S de bază. Ne așteptăm ca firma să anunțe acest lucru mai aproape de data lansării pe piață a acestei echipări, anul viitor.
Noul Leaf vine cu două porturi de încărcare – NACS, compatibil cu Tesla, pe partea pasagerului și portul J1772 pe cealaltă parte. Noul Leaf se reîncarcă de la 10 la 80 la sută în 35 de minute. O pompă de căldură este standard pe primele două echipări, cu un încălzitor de baterie opțional disponibil.
În interior, noul Leaf profită de propulsia sa electrică, având o podea plată sub bord. Două unități de 12,3 inch pentru ecranul de infotainment și ecranul șoferului sunt standard pe S și S+. Echipările superioare vin cu două ecrane de 14,3 inch cu Google Built-In. Cu toate acestea, Apple CarPlay și Android Auto wireless sunt standard pe fiecare Leaf. Slavă Domnului!
Cumpărătorii care aleg Leaf Platinum+ se vor bucura, de asemenea, de un sistem audio Bose cu 10 difuzoare și un head-up display ca dotări standard. Sistemul ProPilot Assist de la Nissan este standard pe toată gama, împreună cu alte câteva tehnologii de siguranță, cum ar fi avertizarea de coliziune frontală, frânarea automată de urgență, asistența pentru faza lungă, avertizarea de părăsire a benzii și multe altele.








