Dacia are în fața sa o perioadă de lansări care va debuta cu un facelift al modelului Sandero, înainte ca acest model să intre în era electrică, va continua cu o nouă generație Spring și va culmina cu modelul cunoscut deocamdată sub numele C-Neo.
Odată finalizată etapa intrării pe piața a SUV-urilor Duster 3 și Bigster, marca românească Dacia, parte a grupului francez Renault, se pregătește să unifice întreaga gamă din punct de vedere al designului și, mai ales, să pregătească era electrică. Și asta chiar dacă artizanul extinderii gamei, Luca de Meo, va părăsi conducerea grupului Renault.
Programul de noi modele va debuta cu un facelift al modelului Sandero, cel care domină în prezent piața auto europeană. După ce a schimbat, odată cu celelalte modele ale mărcii, partea frontală, logo-ul și gama de sisteme de siguranță impuse de standardul GSR 2, Dacia Sandero va schimba din nou partea frontală pentru a se încadra mai bine în liniile impuse de cele două SUV-uri: Duster 3 și Bigster. Totodată, pentru prima dată în istoria sa, modelul de clasă B (subcompact) va putea fi comandat cu un sistem de propulsie hibrid. Conform presei franceze, toate acestea se vor întâmpla la finalul acestui an astfel încât, în primăvara lui 2026, facelift-ul să fie gata de a debuta pe piață. Desigur, această restilizare, care va implica și dotarea mașinii cu unele dintre echipamentele disponibile pe Duster 3, va precede viitorul electric al modelului, așteptat în anii următori.
Noutățile vor continua cu restilizarea Jogger, singurul model cu trei rânduri de scaune al mărcii. Ca și fratele mai mic Sandero, viitorul Jogger va schimba partea frontală pentru a se încadra în noua filosofie de design, va prelua câteva dintre actualele dotări ale Duster 3 și, cel mai important, va prelua sistemul hibrid de 155 CP disponibil acum doar în dotarea Bigster.
Așteptat în 2027, înlocuitorul singurului model electric al mărcii Dacia, Spring, va beneficia de un design cu totul nou și, chiar dacă va rămâne o mică mașină de oraș, va câștiga câțiva centimetri în lungime. Frate ceva mai ascet al lui Renault Twingo, cu care va împărți platforma tehnică, viitorul Spring va fi asamblat în Europa și, conform șefilor mărcii, va avea un preț de bază de circa 18.000 de euro.
La finalul lui 2027 va fi pregătită să debuteze și cea de-a patra generație Sandero. După facelift-ul despre care am vorbit deja, acest model va trece într-o nouă etapă a vieții și va ajunge în showroom-urile dealerilor în primăvara lui 2028. Odată cu această nouă generație, mașina se va despărți de versiunea sa mai arătoasă, Stepway, care va deveni model de sine stătător. Deși vor împărți în continuare grupurile motopropulsoare, ba chiar și pe cel complet electric, Sandero și Stepway vor avea ținte diferite. În timp ce primul va rămâne un hatchback urban, cel de-al doilea se va orienta mai mult către zona crossover-erelor susținând orientarea mărcii către „outdoor”. Practic, conform jurnaliștilor francezi, va fi un Captur al mărcii Dacia.
Deși nu este cunoscut cu exactitate momentul lansării pe piață, Dacia va continua ofensiva sa în segmentul C (compact) prin rezultatele actualului proiect C-Neo. Cele două vehicule dezvoltate grație acestui proiect, berlina clasică și cea cu hayon plonjat, rețetă utilizată deja de Skoda în cazul modelului Octavia, vor ajuta marca românească să facă un nou pas în clasa C, acolo unde, deocamdată, se bazează doar pe Jogger și Bigster.
Ultimul model, dar nu cel din urmă, despre care care presa franceză deține informații este versiunea cu plafon înclinat a lui Duster, în design în stilul actualului Renault Arkana. Acest viitor vehicul, despre care nu este încă foarte clar dacă va fi comercializat în Europa sau doar în statele din nordul Africii și America Latină (sub sigla Renault), va aduce o estetică sportivă SUV-ului Duster țintind clienții care își doresc mașini cu un design care, deși pare o struțo-cămilă, a fost apreciat în cazul unor mărci precum BMW, Audi și, cum spuneam, chiar Renault.