Noua platformă electrică a VW încă suportă motoare cu combustie internă, dar motorul cu ardere internă nu va acționa roțile.
Platforma Scalable Systems Platform (SSP) era inițial așteptată să fie gata până acum, dar a fost amânată pentru mai târziu în acest deceniu. Multiple rapoarte din media germană au atribuit întârzierea diviziei de software a VW, Cariad. Cu toate acestea, conglomeratul auto este acum pregătit să discute despre SSP, și există o surpriză.
Deși SSP este în primul rând o platformă electrică, va suporta și motoare cu combustie internă. Grupul VW intenționează să introducă sisteme de extindere a autonomiei (range extenders), cu motoare cu combustie internă funcționând exclusiv ca generatoare pentru a încărca bateria. Asemenea BMW i3, Mazda MX-30 rotativă și viitorului Ramcharger, aceste motoare nu vor avea o legătură mecanică cu roțile. Tehnologia e-Power de la Nissan urmează un principiu similar: motorul pe benzină alimentează bateria, nu transmisia.
Volkswagen indicase deja interesul său pentru sistemele de extindere a autonomiei. Noul său brand Scout va lansa un pickup și un SUV echipate cu generatoare ICE cu aspirație naturală. În China, conceptul ID. Era, recent dezvăluit, prefigurează un SUV cu trei rânduri dezvoltat cu SAIC, care de asemenea dispune de un generator pe benzină.
SSP este o inițiativă majoră pentru VW. Va servi ca bază pentru modelele tuturor mărcilor sale și va înlocui în cele din urmă toate platformele electrice existente. O imagine teaser arată cinci stiluri de caroserie diferite, de la un hatchback urban la un SUV mare. Automotive News raportează că vor exista opt derivate în total, acoperind fiecare segment al pieței. Noile generații de vehicule electrice bazate pe SSP sunt așteptate să înceapă să apară în 2026, probabil debutând în China înainte de a ajunge în Europa un an mai târziu.
Este posibil să nu vedem această tehnologie în Europa, unde CEO-ul VW, Thomas Schäfer, consideră că hibridele plug-in sunt opțiunea mai viabilă. El a declarat pentru Autocar că sistemele de extindere a autonomiei sunt costisitoare de proiectat, în timp ce hibridele plug-in de astăzi oferă deja o autonomie electrică decentă și încărcare rapidă. Potrivit lui Schäfer, oferirea ambelor soluții nu ar fi fezabilă economic.
Unul dintre cele mai semnificative modele care vor folosi platforma SSP va fi a noua generație de Golf, exclusiv electrică. Este programată să apară spre sfârșitul deceniului și va coexista cu modelul Mk8 cu motor cu combustie timp de câțiva ani. VW ar putea menține actualul Golf în vânzare până la jumătatea anilor 2030. Golful electric va fi construit la Wolfsburg, în timp ce producția modelului ICE se va muta la uzina din Puebla, Mexic, în 2027.
Cu specificațiile cheie ale SSP acum finalizate, CEO-ul Grupului VW, Oliver Blume, a declarat: „Ne propunem să fim liderul global în tehnologie pentru industria auto. SSP va juca un rol crucial în acest sens. Am atins o piatră de hotar importantă în dezvoltarea viitoarei noastre platforme electrice. Acum, mergem înainte la implementare cu toată viteza.”