Aygo X este cel mai mic model vândut de Toyota în afara segmentului japonez de mașini kei. Este un vehicul minuscul care concurează în segmentul A, din ce în ce mai nișat, al Europei, mai ales după ieșirea trio-ului Volkswagen Group (VW up!, Skoda Citigo și SEAT Mii) acum câțiva ani. Anterior un hatchback tradițional, Aygo X a adoptat elemente de design crossover odată cu lansarea celei mai recente generații în 2022. O reîmprospătare la jumătatea ciclului aduce acum schimbări substanțiale.
Puțini își mai amintesc, dar Aygo X a fost odată disponibil cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Ei bine, asta nu mai este valabil. Versiunea facelift este acum doar automată și dispune de un motor nou. Unitatea de 1.0 litri aspirată natural a fost înlocuită de un propulsor mai mare de 1.5 litri, preluat de la supermini-ul Yaris. Acesta produce 114 CP, ceea ce, deși nu este ceva ieșit din comun, reprezintă totuși o creștere sănătoasă de 43 CP față de predecesorul său.
Această creștere de putere a îmbunătățit dramatic performanța, reducând timpul de la 0 la 100 km/h de la un lent 14.9 secunde la puțin sub 10 secunde. Toyota electrifiază de asemenea Aygo X, transformându-l în singurul hibrid complet din clasa sa. Emisiile sunt impresionant de scăzute, la doar 86 de grame de CO₂ pe kilometru, cea mai bună cifră dintre vehiculele non-plug-in. Consumul de combustibil este cotat la doar 3.8 litri la 100 km.
Pentru a integra componentele hibride, consola față a fost extinsă cu 76 de milimetri. Având în vedere lungimea compactă a lui Aygo X de doar 3.7 metri, inginerii au trebuit să inoveze în ceea ce privește ambalarea bateriei. Pentru prima dată la o Toyota, două pachete de celule de baterie sunt instalate una lângă alta sub podeaua de sub scaunele din spate. Această configurație longitudinală contrastează cu configurația paralelă găsită la vehiculele mai mari, care au mai mult spațiu disponibil.
Aceste îmbunătățiri mecanice sunt însoțite de modificări de design, inclusiv o nouă grilă, faruri actualizate și o capotă revizuită. Pentru prima dată, Aygo X este disponibil în echiparea GR Sport. Deși nu primește putere suplimentară, promite o manevrabilitate mai agilă prin direcția asistată electric cu reacție mai rapidă și o reglare revizuită a arcurilor elicoidale și amortizoarelor.
În ciuda adăugării componentelor hibride și a relocării bateriei auxiliare sub podeaua portbagajului, capacitatea de bagaje rămâne neschimbată, la 231 de litri. În alte privințe, Toyota a adăugat mai multă izolare fonică pentru o călătorie mai silențioasă, iar echipările superioare beneficiază și de sticlă mai groasă pentru geamuri. Și da, geamurile ușilor din spate încă se deschid prin basculare. Panoul de instrumente analog a fost înlocuit cu un display digital de șapte inchi, iar o frână de parcare electronică este acum standard.
Deși este cea mai mică mașină de la Toyota, Aygo X vine bine echipată, oferind dotări precum un încărcător wireless pentru smartphone, oglinzi electrice rabatabile și sistemul de purificare a aerului nanoeX de la Panasonic. Alte puncte forte includ două porturi USB-C, actualizări over-the-air și o suită completă de caracteristici de siguranță și asistență pentru șofer.
Aygo X actualizat va fi pus în vânzare în Europa mai târziu în acest an. Fiind cea mai accesibilă ofertă a Toyota pe continent, a vândut peste 287.000 de unități de la debutul său acum trei ani. Spre deosebire de generațiile anterioare, care aveau omologi de la Peugeot și Citroën, această iterație este un efort integral Toyota.






