Novo Energy, producător de baterii deținut de Volvo, are probleme și va reduce cu 50% forța de muncă

Da mai departe!

Compania Novo Energy, deținută de Volvo Cars, a declarat luni că își va reduce forța de muncă cu 50% pentru a reduce costurile, după ce și-a evaluat afacerea pentru a ține cont de falimentul companiei suedeze Northvolt, care inițial a fost coproprietar a întreprinderii, scrie Reuters.

„În pofida eforturilor noastre de a ne asigura afacerea și a unei căutări ample în curs de desfășurare pentru un partener tehnologic nou adecvat, provocările economice actuale și condițiile de piață au făcut imposibilă menținerea operațiunilor noastre la scara actuală”, a declarat directorul general al Novo Energy, Adrian Clarke, într-un comunicat.

Northvolt și Volvo Cars au format Novo Energy în 2021 pentru a construi o fabrică de baterii dedicată în Göteborg, pe coasta de vest a Suediei. Asociația mixtă a început deja în ianuarie măsuri de reducere a costurilor, inclusiv concedierea a 30% din personalul său.

Disponibilizările anunțate luni vor reduce alte 150 de locuri de muncă, a declarat un purtător de cuvânt al lui Novo pentru Reuters.

Novo a spus că producerea de baterii cu un nou partener tehnologic în zona Göteborg din Suedia a rămas obiectivul său principal pe termen lung. Un purtător de cuvânt al Volvo Cars a declarat pentru Reuters că împărtășește obiectivul pentru Novo, dar a refuzat să ofere detalii suplimentare.

Novo a spus că va continua operațiunile limitate în timp ce va finaliza prima fază de construcție și va explora scenarii viitoare care i-ar putea permite să reia activitățile la scară.

Într-o tranzacție aflată încă în așteptarea aprobării finale, Volvo Cars a fost de acord în februarie să cumpere participația de 50% deținută de Northvolt în Novo pentru o sumă simbolică și astfel să preia proprietatea deplină.

Northvolt, considerat cândva cea mai bună speranță a Europei pentru un campion al bateriei, a depus faliment în martie.

Volvo Cars a avut, de asemenea, probleme în ultimele luni, iar directorul financiar al său a declarat, în legătură cu prezentarea veniturilor sale trimestriale din aprilie, că compania nu a prevăzut nicio investiție majoră pe termen scurt.

În timp ce construcția fabricii este aproape de finalizare, niciun echipament de baterii nu a fost mutat, a declarat noul director general al producătorului auto, Hakan Samuelsson, în aprilie.

Samuelsson a reiterat apoi necesitatea unui partener tehnologic, dar a mai spus că crede că ar fi necesar să partajeze fabrica cu alte mărci Geely.

Related posts