Cifra de afaceri a Renault Group a scăzut uşor în primul trimestru, la 11,67 miliarde de euro

Da mai departe!

Cifra de afaceri a Renault Group s-a ridicat la 11,675 miliarde de euro, în primul trimestru al anului, în scădere cu -0,3% faţă de perioada similară a anului 2024. De asemenea, vânzările Renault Group în primul trimestru al anului s-au cifrat la 564.980 unităţi, în creştere cu 2,9% faţă de perioada similară a anului 2024. Grupul se pregăteşte să lanseze 7 vehicule noi în acest an.

”Cifra de afaceri a Renault Group (RG) se ridică la 11,675 miliarde de euro, în scădere cu -0,3% faţă de perioada similară a anului 2024 (dar în creştere cu + 0,6%, la rate constante ale cursului de schimb. Cifra de afaceri a perimetrului Automobile s-a ridicat la 10,128 miliarde de euro, în scădere cu 3 % faţă de nivelul înregistrat în primul trimestru al anului precedent (-2,2% la rate constante ale cursului de schimb)”, anunţă grupul.

Vânzările Renault Group (RG) în primul trimestru al anului 2025 s-au cifrat la 564.980 unităţi, în creştere cu 2,9% faţă de perioada similară a anului 2024.

În Europa, RG a vândut 402.413 unităţi (VP + VU), în creştere cu 2,8% faţă de rezultatul înregistrat în primul trimestru al anului precedent. Această evoluţie a fost net superioară celei a ansamblului pieţei (care s-a diminuat cu -2%), fiind determinată în principal de performanţa foarte bună a modelelor mărcii Renault. La rândul ei, marca Dacia a avut o evoluţie superioară celei a pieţei europene. Sandero s-a menţinut drept cel mai vândut autoturism din Europa pe toate canalele de vânzări. În acelaşi timp, Bigster înregistrează deja un nivel ridicat de comenzi, în aşteptarea primelor livrări.

Pe pieţele internaţionale, vânzările mărcii Renault au crescut cu 11,6%, susţinute de performanţa foarte bună din America Latină (+21,6%), Maroc (+45,5%) şi Coreea de Sud, confirmând implementarea cu succes a „International game plan”.

Ponderea vânzărilor către clienţii persoane fizice se ridică la 58,5 % din totalul vânzărilor, cu 16,8 puncte procentuale peste media pieţei. În acelaşi timp, modelele din segmentul C şi cele superioare reprezintă 40,6 % din vânzări.

Vehiculele electrificate reprezintă deja 44,2 % din vânzările RG pe piaţa din Europa (în creştere cu +15,3 puncte procentuale faţă de perioada similară a anului 2024). Vehiculele hibride reprezintă 31% din vânzări (+10,2 puncte procentuale faţă de trimestrul 1 2024) iar cele 100% electrice, 13,2 % (+5,1 puncte procentuale vs T1 2024), ca urmare a vânzării modelelor Renault 5 E-tech, Dacia Spring şi Scenic E-Tech. Ponderea vehiculelor electrificate în totalul vânzărilor brandului Renault în Europa se ridică la 61,2%, în creştere cu 15 puncte procentuale faţă de perioada similară a anului trecut şi cu 6,6 puncte procentuale faţă de rezultatul înregistrat în ultimul trimestru al anului 2024.

Vânzările de modele hibrid au crescut cu 46,1%, ajungând să reprezinte 44,1 % din total, iar cele de vehicule 100% electrice au crescut cu 87,9%, ajungând la 17,1% din total (+ 6,4 puncte procentuale vs T1 2024). Marca Renault s-a situat pe locul 2 la nivel european în ceea ce priveşte vânzările de vehicule hibride (HEV).

În 2025, Renault Group va lansa 7 vehicule noi (din care Renault 4 E‑Tech electric, Dacia Bigster şi Alpine A390 în Europa, şi un SUV de segment C pentru pieţele internaţionale), la care se adaugă două modele
restilizate (Renault Austral şi Renault Espace). În plus, marca Renault va lansa modelele Grand Koleos şi Kardian pe noi pieţe.

„În primul trimestru al anului 2025, Renault Group a înregistrat o performanţă superioară celei a pieţei, materializată într-o creştere a vânzărilor cu 2,9%, în ciuda unui context dificil. Această creştere se explică prin succesul noilor modele ale grupului. În primele trei luni ale anului, noile modele reprezintă 28,3% din totalul facturărilor noastre, procent care urmează să se mărească în perioada următoare, odată cu creşterea progresivă a vânzărilor acestora. La sfârşitul anului curent, Renault Group va dispune de cea mai nouă gamă de modele de pe piaţa europeană, în paralel cu extinderea acoperirii sale geografice pe plan internaţional, conform strategiei International game plan. Principalul atu al Renault Group constă în strategia sa adaptată la ritmul tranziţiei energetice, care îi permite să propună în acelaşi timp o ofertă de vehicule electrice şi una de vehicule termice şi hibride. Această agilitate şi flexibilitate, la care se adaugă o ofensivă susţinută de noi modele, ne va permite să beneficiem de un avantaj competitiv. Controlul atent al costurilor va continua să fie o prioritate pentru noi. Într-un mediu macroeconomic instabil, Renault Group a decis să angajeze în mod proactiv măsuri complementare de reducere a costurilor”, a declarat Duncan Minto, director financiar Renault Group.

Renault Group a vândut 564.980 vehicule în primul trimestru al anului 2025, în creştere cu 2,9 % faţă de perioada similară a anului 2024. În Europa, vânzările RG s-au ridicat la 402.413 unităţi (VP + VU), în creştere cu 2,8%, în contextul unei pieţe în scădere cu -2%. Renault Group se situează pe locul 3 în clasamentul vânzărilor VP+ VU la nivel european.

Vânzările totale ale mărcii Renault în primul trimestru al anului 2025 s-au ridicat la 389.016 unităţi, în creştere cu 6,5% faţă de perioada similară a anului 2024. În Europa, brandul Renault a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 3,8%, până la 246.036 unităţi, pe o piaţă în scădere cu -2%. Pe segmentul de autoturisme, vânzările Renault în Europa au crescut cu 17,7%, în condiţiile unei pieţe în scădere cu – 0.5 %. Acest rezultat se datorează performanţei modelului Renault 5 şi a gamei de vehicule hibride, precum şi a creşterii continue a vânzărilor modelelor Renault din segmentul C şi din cele superioare. Marca Renault se află pe locul 3 în clasamentul vânzărilor VP + VU la nivel european, susţinută de performanţele din:

–        Spania (+ 38,4% vs T1 2024)

–        Germania (+ 20,9 % vs T1 2024)

–        Marea Britanie (+ 9,2 % vs T1 2024)

”Vânzările de vehicule 100% electrice au crescut cu 87,9% în primul trimestru al anului 2025 faţă de perioada similară a anului precedent. Vehiculele 100% electrice au reprezentat 17,1% din totalul vânzărilor Renault în primul trimestru al anului curent, faţă de 10,7% în perioada similară a anului 2024. Renault 5 E-tech este liderul segmentului său la nivel european. Vânzările de modele hibrid au crescut cu 46,1% în intervalul de referinţă faţă de primul trimestru al anului trecut. Renault îşi confirmă poziţia pe locul al doilea în clasamentul mărcilor cu cele mai mari vânzări de vehicule hibrid (HEV), pe piaţa din Europa, datorită succesului modelelor Clio, Captur şi Symbioz”, anunţă grupul.

Modelele din segmentul C şi cele superioare reprezintă 40,6% din vânzările de autoturisme ale mărcii Renault în Europa (+4 puncte procentuale vs. T1 2024).

În segmentul vehiculelor utilitare (VU), pe o piaţă în scădere cu -11.8%, Renault se menţine pe poziţia a doua în Europa, în pofida ieşirii din fabricaţie a modelului Express la sfârşitul anului trecut şi a intervalului necesar pentru ca noul Master să fie disponibil pe piaţă în toate versiunile sale.

Pe pieţele internaţionale, vânzările mărcii Renault au crescut cu 11,6%: o creştere de 21,1 % în America Latină, ca urmare a performanţei din Argentina (+89,3%), Columbia (+40,2%) şi Brazilia (+11,2%); O performanţă foarte bună în Coreea de Sud, ca urmare a succesului Grand Koleos; O creştere de 45,5% în Maroc, ca urmare a vânzărilor modelului Clio şi a lansării modelului Kardian.

Dacia a înregistrat o performanţă foarte bună, cu vânzări cifrate la 154.378 unităţi în Europa, în creştere cu 0,6% faţă de perioada similară a anului trecut, pe o piaţă în scădere cu 2%.  

Cu 67.616 unităţi comercializate în primul trimestru, Sandero se menţine drept cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de vânzări. Vânzările modelului Duster au crescut cu 11,8 %, la 49.941 unităţi, asigurându-i poziţia de cel mai vândut SUV pe piaţa de retail din Europa. Bigster, care ilustrează ofensiva Dacia în segmentul C-SUV, a înregistrat peste 13.000 de comenzi în primul trimestru al anului 2025, înainte chiar ca modelul să fie disponibil în reţea. La nivel mondial, vânzările totale ale mărcii Dacia au scăzut cu 2%, în special ca urmare a faptului că în Turcia modelul Duster se comercializează de acum sub marca Renault, pentru a susţine „International game plan”.

Alpine a vândut 2.088 vehicule în primul trimestru al anului 2025, (+96,4 % vs T1 2024), în special ca urmare a lansării modelului A290, care este primul hot hatch electric de pe piaţa franceză. În luna martie, gama Alpine A110 s-a îmbogăţit cu două noi versiuni: A110 GTS şi A110 R70, o serie limitată de 770 de unităţi, pentru a celebra a 70-a aniversare a mărcii.

În data de 27 mai 2025, Alpine va prezenta modelul A390 la Dieppe, în apropierea uzinei Dieppe Jean Rédélé, unde va fi fabricată. Viitorul vehicul sport fastback cu 5 locuri va fi al doilea model 100% al mărcii.

Cifra de afaceri a Renault Group în primul trimestru 2025 s-a ridicat la 11,675 miliarde de euro, în scădere cu 0,3% faţă de perioada similară a anului trecut. La nivel constant al ratelor de schimb, cifra de afaceri a RG a crescut cu 0,6%.

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile a fost de 10,128 miliarde de euro, în scădere cu 3% faţă de perioada similară a anului trecut. Aceasta integrează un impact negativ de -0,8 % ca rezultat al efectului ratelor de schimb (-85 milioane de euro) determinat de devalorizarea Real-ului brazilian, al peso-ului argentinian şi al lirei turceşti. La rate de schimb constante, cifra de afaceri a scăzut cu 2,2%.

”Această evoluţie se explică prin: Un efect negativ al volumului, de -2,6 puncte procentuale. Creşterea cu 2,9% a înmatriculărilor a fost compensată de un nivel mai ridicat de reducere a stocurilor în reţeaua independentă de dealeri faţă de primul trimestru al anului 2024 (-24.000 de unităţi), conform variaţiilor sezoniere. La 31 martie 2025, nivelul stocurilor se ridica la 560.000 de vehicule, din care 340.000 în reţeaua independentă de dealeri şi 220.000 la nivelul RG. Ritmul de reconstituire a stocurilor va permite livrarea vehiculelor în conformitate cu lansarea de noi produse. Renault Group urmăreşte reducerea nivelului total al stocurilor până la sfârşitul primului semestru al acestui an. Un efect negativ al vânzărilor către parteneri, de 3,5 puncte procentuale, explicabil în special prin nivelul ridicat al bazei de comparaţie din primul trimestru al anului 2024. În perioada de referinţă se înregistrase un efect excepţional de ridicat al încasărilor pentru perimetrul R&D. În plus, în primul trimestru al anului trecut, RG vânduse un volum important de grupuri motopropulsoare către parteneri, situaţie care nu mai este valabilă de la sfârşitul lunii mai 2024, odată cu deconsolidarea companiei Horse. Aceste două efecte explică cea mai mare parte a impactului negativ. Un impact pozitiv al mixului de produse, de 3,7 puncte procentuale, explicat prin lansarea de noi modele (Scenic E-Tech electric, Symbioz, Rafale, Renault 5, Grand Koleos şi Duster), care au compensat impactul tranziţiei de generaţii a gamei de vehicule utilitare. Mixul de produse va continua să aibă un impact major în perioada următoare”, arată raportul grupului.

Serviciile de Mobilitate au contribuit cu 23 milioane de euro la cifra de afaceri a grupului pe primul trimestru al anului 2025, faţă de 15 milioane de euro, în perioada similară a anului 2024.

Mobilize Financial Services (fosta RCI Bank and Services) a înregistrat o cifră de afaceri de 1,524 miliarde de euro în primul trimestru din 2025, în creştere cu 22,3 % faţă de perioada similară a anului trecut, ca urmare a nivelului mai ridicat al dobânzilor şi al nivelului ridicat al activelor performante (59,1 miliarde de euro) în creştere cu 8,9% faţă de primul trimestru al anului 2024.

”Renault Group confirmă perspectivele financiare pe anul 2025:  O marjă operaţională a Grupului ≥ 7% (incluzând 1 punct procentual de impact negativ estimat CAFE); Un free cash-flow ≥ 2 miliarde de euro (incluzând un impact negativ cauzat de cheltuielile R&D Capex ale RNAIPL estimate la circa 200 milioane de euro)”, precizează grupul.

Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 106.000 de salariaţi, grupul a vândut 2,264 milioane de vehicule în 2024.

Renault Group şi-a stablit ca obiectiv să ajungă la emisii zero de COîn Europa în 2040.

Related posts