Tesla a anunțat rechemarea a aproape 380.000 de vehicule în Statele Unite din cauza unei defecțiuni a asistenței la direcție. Problema afectează sedanurile Model 3 și crossovere-urile Model Y din 2023 echipate cu versiuni software mai vechi. Unii proprietari au raportat că direcția vehiculelor lor electrice este mai grea decât de obicei, dar alții se confruntă cu o pierdere completă a controlului direcției. O actualizare prin internet va rezolva o problemă software identificată la aceste modele.
Cauza principală a problemei a fost identificată ca fiind o defecțiune de supratensiune, care exercită o presiune nejustificată asupra componentelor de acționare a motorului din interiorul plăcii de circuite. Această defecțiune poate duce la defectarea sistemului de asistență a direcției, deși designul înseamnă că șoferii nu vor pierde niciodată asistența atunci când vehiculul lor electric este în mișcare.
Mai multe: SUA investighează vehiculele electrice Tesla pentru pierderea servodirecției, peste 50 de mașini rămase blocate
Dar când mașinile ajung la oprire, asistența electrică dispare. Teoretic, este încă posibil să conduci un Model 3 sau Y dacă se întâmplă acest lucru, dar ai încercat recent să tragi o mașină de 2.000 kg fără servodirecție? Este o muncă foarte grea.
Ca și cum transpirația de pe frunte și durerea din umeri, încheieturi și antebrațe nu ar fi fost suficiente pentru a-i anunța pe șoferi că direcția lor a eșuat, pe ecran apare o alertă vizuală cu mesajul „Asistență direcție redusă. Direcția poate necesita un efort crescut.”
Deși rechemarea a fost anunțată abia în această lună, Tesla a recunoscut peste 3.000 de cereri de garanție legate de această problemă și a început o investigație internă în urmă cu aproape doi ani, ca răspuns la reclamațiile clienților privind efortul ridicat de direcție. Defecțiunea a fost, de asemenea, subiectul unei investigații formale începând din decembrie 2023 de către o piață din afara SUA, iar NHTSA din America și-a deschis propria investigație în februarie 2024. Dar producătorul auto declară că nu a primit rapoarte despre accidente sau răniri asociate cu defectul.
Ca și în cazul multor greșeli de calitate și siguranță ale Tesla, aceasta este o altă problemă software, ceea ce înseamnă că este una ușoară și ieftină de remediat. Pentru a rezolva problema, Tesla lansează o actualizare software prin internet pentru 376.241 de vehicule electrice.
Această rechemare vine după una anterioară, în ianuarie 2025, când Tesla a rechemat aproximativ 240.000 de vehicule din cauza unor camere de retrovizoare defectuoase. Modelele afectate în acel caz includeau Model S 2024-2025, Model X 2023-2025, Model Y 2023-2025 și Model 3 2024-2025. Problema a fost urmărită până la o problemă de firmware care ar putea provoca o defecțiune de scurtcircuit pe placa computerului mașinii, ceea ce duce la defecțiuni ale camerei de retrovizoare.