Producătorul german de automobile de lux va lansa 19 noi modele de motoare cu combustie și 17 mașini electrice cu baterie până la sfârșitul anului 2027, în semnul unei concentrări reînnoite pe oferta sa de motoare cu ardere, după ce vânzările sale cu baterii electrice s-au prăbușit cu un sfert anul trecut.
Cele mai multe dintre noile modele se vor afla la nivelul său de preț de top, arătând că producătorul auto este încă angajat în strategia sa de a vinde un volum mai mic de vehicule cu marjă mai mare, în ciuda faptului că unii investitori și reprezentanți ai muncii și-au exprimat îngrijorarea în ultimele luni că strategia a eșuat.
„Strategia valorii peste volum rămâne în vigoare – nu a fost abandonată”, a spus directorul financiar Harald Wilhelm, adăugând că este o veste bună pentru marja sa că mașinile cu motor cu combustie au vândut încă cu mult peste vehiculele electrice.
Producătorul auto va localiza, de asemenea, mai multă producție în China și Statele Unite, a spus Wilhelm, protejându-se de tensiunile comerciale în creștere, inclusiv amenințările din partea președintelui american Donald Trump cu un tarif de 25% la toate importurile de vehicule din aprilie.
Acțiunile companiei au scăzut cu 1,5% la 10.11 GMT, cea mai mare scădere a indicelui blue chip euro STOXX 50E, deoarece unii investitori se așteptau la mai multe știri despre randamentul capitalului. Prognoza Mercedes-Benz va sublinia îngrijorarea investitorilor cu privire la capacitatea sa de a face față unei piețe globale dificile, deoarece succesul de lungă durată al producătorilor de automobile germani în exportul de mașini și în implementarea talentelor sale tehnologice este amenințat de rivalii mai protecționist din Statele Unite și China.
„Luxul și China pur și simplu nu funcționează și ambele sunt vitale pentru succesul în afaceri al producătorului de mașini din Stuttgart”, a declarat strategul de investiții Jürgen Molnar la brokerajul RoboMarkets.