Audi va trece spre un segment mai scump

Da mai departe!

Audi trece la o categorie superioară cu mașini mai elegante și mai scumpe. Germanii anunță că modelele viitoare vor veni cu „o creștere semnificativă a prețului”.

2024 a fost un an teribil pentru Audi. Livrările au scăzut cu 11,8%, la 1.671.218 de mașini, permițând Tesla să depășească cele Patru Inele pentru prima dată. Rivalii interni BMW și Mercedes au terminat, de asemenea, cu mult înaintea lor în cursa vânzărilor de lux. Având în vedere acest lucru, s-ar putea crede că ultimul lucru pe care Audi trebuie să-l facă este să crească prețurile și să riște să alieneze și mai mulți clienți. Dar cifrele de vânzări nu sunt totul – marjele de profit sunt cheia unui bilanț sănătos.

Audi intenționează să treacă la o categorie superioară și să ceară mai mulți bani, chiar dacă asta înseamnă potențial vânzarea a mai puține mașini. Producătorul auto german va face acest lucru fără a călca pe bătăturile Porsche, deoarece consideră că există loc de creștere prin distanțarea sa și mai mult de brandul principal Volkswagen. Într-un interviu acordat Auto Express, noul șef al producătorului auto în Marea Britanie, Jose Miguel Aparicio, a dezvăluit planul îndrăzneț:

„Facem un pas în sus în ceea ce privește caracterul premium, creșterea prestigiului, a dezirabilității și a percepției mărcii și suntem mai interesați de calitatea afacerii decât de cantitate.”

Pregătiți-vă pentru o „creștere semnificativă a prețului” care să reflecte noua poziționare superioară a Audi în ierarhia deja complicată a Grupului VW. Marca din Ingolstadt știe că este nevoie de mai mult decât creșterea prețurilor pentru ca oamenii să perceapă Audi ca un producător de mașini de ultimă generație: „Trebuie cu adevărat să creăm această atracție și dorință pentru marcă.”

Audi a anunțat deja planuri de a întrerupe cea mai ieftină mașină dar și cel mai ieftin SUV. Nici A1 Sportback, nici Q2 nu vor supraviețui următoarei generații, transformând efectiv A3 în modelul de bază al companiei. La celălalt capăt al gamei, ascensiunea spre o categorie superioară ar putea începe cu un succesor mai elegant al lui A8, așa cum sugerează conceptul Grandsphere prezentat aici. În plus, conceptul Urbansphere a sugerat un SUV de ultimă generație poziționat deasupra Q7 și Q8.

Cu toate acestea, se pare că deja îmbătrânitul A8 va rămâne pe piață mai mult decât era planificat inițial. Auto Motor und Sport a raportat anul trecut că Audi ar putea oferi actualei generații a sedanului său full-size un alt facelift. Dacă este planificat, rivalul BMW Seria 7 ar fi oferit timp de cel puțin câțiva ani, astfel încât Grandsphere ar putea să nu ajungă pe piață până spre sfârșitul acestui deceniu. Absența fotografiilor spion indică faptul că EV-ul elegant nu va veni prea curând.

Concurentul Audi, Jaguar, se mută, de asemenea, mai adânc pe teritoriul luxului, dar adoptă o abordare radicală, transformându-se într-un brand exclusiv electric, spre consternarea tradiționaliștilor. Audi intenționase să treacă la un sistem pur electric până în 2033, dar s-a răzgândit și acum vrea să rămână „flexibil”.

Related posts