Nissan este deschisă să colaboreze cu noi parteneri după discuțiile de fuziune cu Honda au declarat joi două persoane familiare cu strategia japonezilor, unul fiind Foxconn din Taiwan, scrie Reuters.
Constructorul de automobile japonez, aflat în dificultate, se află din nou la o răscruce de drumuri, după ce a renunțat la negocierile cu rivalul mai mare Honda pentru a crea producătorul auto nr. 3 din lume, o înțelegere care ar fi fost cea mai recentă schimbare majoră în transformarea industriei auto la nivel mondial.
CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, s-a întâlnit joi cu omologul Honda, Toshihiro Mibe, pentru a spune că dorește să pună capăt discuțiilor după ce Honda a propus să facă din Nissan o subsidiară.
Nissan este acum deschisă să colaboreze cu noi parteneri, inclusiv companii de tehnologie, deoarece caută să navigheze în revoluțiile tehnologice aduse de vehiculele electrice, mașinile conduse de software și producătorii chinezi noi, care se mișcă rapid.
De asemenea, Nissan e deschis să colaboreze cu Foxconn din Taiwan, cel mai mare producător de electronice contractuale din lume.
Foxconn, care produce Apple a căutat să-și extindă afacerea de producție de vehicule electrice, a abordat Nissan cu privire la o ofertă, dar a fost respinsă de producătorul de automobile, a raportat Reuters în decembrie.
Afacerea Foxconn cu vehicule electrice este condusă de un fost director executiv Nissan, Jun Seki, care a fost văzut odată ca un candidat pentru a deveni directorul general al producătorului de automobile, înainte ca postul să revină actualului șef Uchida.
Honda și Nissan au semnat în decembrie un memorandum de înțelegere pentru a discuta o integrare în cadrul unui holding.
Dar discuțiile s-au complicat de diferențele tot mai mari, au declarat pentru Reuters mai multe persoane familiare cu chestiunea și s-au lovit de un zid după ce Honda a spus că vrea să transforme Nissan într-o subsidiară.
Renunțarea la discuții ridică întrebări cu privire la modul în care Nissan, care se află în mijlocul unui plan de redresare, poate depăși ultima sa criză fără ajutor extern. Nissan a anunțat deja planuri de a reduce 9.000 de lucrători și 20% din capacitatea globală.
Acțiunile Nissan au crescut joi cu 7,3%, în timp ce cele ale Honda au scăzut cu 4%, inversând direcția mișcărilor lor cu o zi mai devreme.