Noul BMW X5 va oferi un model pe bază de hidrogen dezvoltat împreună cu Toyota

Da mai departe!

BMW testează de ani de zile modele X5 alimentate cu hidrogen și, aparent, următorul model va intra în producție. Parteneriatul cu Toyota dă roade, dar ambii producători sunt pionieri în domeniul mașinilor alimentate cu hidrogen.

Următoarea generație de BMW X5 nu va genera doar noi modele ICE și un iX5 integral electric, ci și un model alimentat cu hidrogen, potrivit unui nou raport, care spune că este programat să fie lansat în 2028. După un 2024 extrem de reușit, în care BMW a condus segmentul de lux din SUA, noua familie X5 ar putea ajuta la creșterea și mai mult a vânzărilor mărcii.

Știm de ceva vreme despre noile modele X5 și iX5. În iulie 2024, au fost văzuți mai mulți prototipuri în teste sub un camuflaj gros, prefigurând noul lor design inspirat de Neue Klasse. Cu toate acestea, spre deosebire de iX3 mai mic, care va utiliza platforma Neue Klasse, gama X5 este așteptată să se bazeze pe o versiune actualizată a arhitecturii existente a BMW, Cluster Architecture (CLAR).

Citește: BMW va lansa o mașină pe bază de hidrogen în 2028 cu ajutorul Toyota

Potrivit unui raport al publicației Autocar, platforma existentă a fost aleasă din cauza necesității modelelor X5 cu motoare cu combustie internă, iar platforma Neue Klasse a fost dezvoltată în principal pentru vehicule electrice. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că iX5 va rămâne în urma iX3 din punct de vedere tehnologic. Acesta va utiliza în continuare motoarele de a șasea generație ale BMW, o arhitectură electrică de 800 de volți și celule de baterie rotunde care se mândresc cu o densitate energetică îmbunătățită.

Pentru clienții care nu sunt interesați de un X5 cu un ICE tradițional sau ca vehicul electric, va exista o versiune alimentată cu hidrogen. Aceasta va utiliza o transmisie dezvoltată împreună cu Toyota și, deși detaliile sunt limitate, se va mândri cu siguranță cu multe îmbunătățiri față de prototipul iX5 Hydrogen de acum câțiva ani. Acest vehicul se mândrea cu o stivă de celule de combustie montată în față și două rezervoare de hidrogen, generând o putere respectabilă de 396 CP.

În colțul mai accesibil al gamei noi X5, veți găsi versiuni mild-hybrid de 48 de volți cu motoare pe benzină și diesel turbo de 3,0 litri și șase cilindri în linie. La lansare, X5 M60 va fi situat în vârful gamei ICE, cu un plug-in hybrid turbo de 3,0 litri și șase cilindri în linie în Europa, dar SUA va primi probabil un V8 de 4,4 litri cu două turbocompresoare. Un iX5 M Performance de înaltă performanță cu peste 600 CP este, de asemenea, pe tapet.

Related posts