Cele mai sigure mașini din 2024

Da mai departe!

Anul 2024 a adus în testele EuroNCAP cele mai drastice reguli și cele mai dificile condiții de validare a sistemelor de siguranță pentru automobilele vândute în Europa. Printre acestea s-a aflat și modelul produs în România, Dacia Duster, care a trecut cu dificultate testele de anul trecut. EuroNCAP a stabilit acum, la capătul celor 12 luni, care au fost cele mai sigure mașini de anul trecut.

Cinci automobile produse în China, Germania și Japonia au fost cele care au atins cele mai ridicate scoruri în testele EuroNCAP, devenind astfel noile standarde de siguranță din industria auto europeană.

EuroNCAP a făcut clasamentele pe segmente și a anunțat că Skoda Superb și Volkswagen Passat (împreună, pentru că au toate platformele și componentele comune), Mazda CX-80 și Zeekr X sunt modelele de top în materie de siguranța pasagerilor.

Dar liderul anului, mașina cu cea mai remarcabilă performanță, a fost Mercedes-Benz E-Class , care a depășit scorul general de siguranță al mașinilor testate în anul anterior, deși condițiile au fost mai dure în 2024.

Mercedes Benz E Class a primit 92% punctaj pentru protecția pasagerilor adulți, 90% pentru copii, 84% pentru protecția pietonilor, cicliștilor și motocicliștilor, dar și un scor consistent de 87% pentru sistemele de asistență.

La mică distanță de aceste scoruri s-a aflat modelul chinesc Zeekr X, care a devenit și cel mai sigur SUV mic dintre mașinile testate de EuroNCAP, cu 91% pentru adulți și 83% pentru sistemele de asistență, celelalte două scoruri fiind similare cu E Class. De asemenea, modelul Zeekr a fost desemnat și cel mai sigur automobil electric din 2024.

Skoda Superb și VW Passat au avut cel mai ridicat scor pentru adulți, dar au bifat scoruri mai mici pentru copii (87%), pietoni (82%) și asistență (80%). Cu aceste cifre, cele două au fost declarate cea mai sigură mașină de familie.

În fine, Mazda CX-80, cu 92% pentru adulți, 88% pentru copii, 84% pentru pietoni și 79% pentru asistență, a fost declarată cel mai sigur SUV mare, depășind la foarte mică distanță Audi Q6 e-tron.

Euro NCAP spune că, în condițiile dificile de piață din 2024, „este deosebit de încurajator faptul că producătorii de automobile continuă să pună un accent semnificativ pe inovația în materie de siguranță și pe echiparea mașinilor cu cele mai noi sisteme de siguranță”.

„Câștigătorul celei mai bune performanțe generale în materie de siguranță a Euro NCAP în 2024 a fost Mercedes-Benz E-Class. E-Class, o mașină Executive, a obținut cel mai bun scor general, o medie ponderată a celor patru categorii de siguranță pe care experții Euro NCAP le evaluează: Protecția ocupanților adulți, Protecția ocupanților copiilor, Protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor și Tehnologii de asistență pentru siguranță”, a anunțat Michiel van Ratingen, Secretar General EuroNCAP

Organizația care a devenit un stadard în materie de siguranță pentru Europa, dar care și-a făcut și destui inamici din cauza unora dintre scorurile mici acordate, spune că anul 2024 a fost dominat de SUV-uri mici, acestea reprezentând 20% din totalul de 44 de mașini testate, ca urmare a cererii foarte mari pentru acest tip de caroserie. În afara liderului Zeekr X din acest segment, au mai obținut scoruri mari și Deepal S07, Porsche Macan, Cupra Tavascan, MG HS , Toyota C-HR , Volvo EX30 și XPENG G6.

A existat în 2024 și o categorie care nu a avut reprezentant în finala „Best in class”, respectiv „Mașini de familie mici”, deoarece scorurile obținute de mașinile testate în această clasă nu au fost suficient de mari pentru a se califica.

Cea mai puțin sigură mașină testată în 2024 a fost Suzuki Swift, cu numai 67%  la protecția adulților, 65% la copii, 76% la pietoni și 62% pentru asistență.

Dacia Duster a fost a doua cea mai puțin sigură mașină și prima în segmentul SUV-urilor cu cel mai slab rezultat la testele EuroNCAP, primind 70% pentru protecția adulților, 84% pentru copii, 60% pentru pieteoni și cicliști și numai 57% pentru asistența de siguranță.

Locul trei de la coadă a fost ocupat de Jeep Avenger, un SUV care a primit 79% la adulți, 70% la copii, 59% la pietoni și cel mai slab scor la sisteme de asistență, 53%.

Clasamentul mașinilor se face pe baza sumei ponderate a punctajelor primite la cele patru categorii de evaluare. Testarea și scorurile calculate sunt cele pentru versiunile de echipare standard ale acestor modele.

EuroNCAP a anunțat că doar în 2026 va modifica din nou standardele de testare, acestea urmând să devină din nou mai dificile și mai complexe.

Related posts