MINI Cooper S E Countryman ALL4 este primul model al mărcii premium din Marea Britanie la care propulsia hybrid plug-in oferă opţiunea unei mobilităţi în regim exclusiv electric, cu emisii zero.
Misiunea propulsiei este împărţită între motorul pe benzină, cu trei cilindri, şi motorul electric sincron. Împreună, acestea produc o putere a sistemului de 165 kW/224 CP. La fel de impresionante sunt consumul mediu de 2,1 l/100 km şi emisiile CO2 de 49 g/km (ciclu de testare EU pentru automobile hybrid plug-in). Astfel, MINI Cooper S E Countryman ALL4 este maşina perfectă pentru publicul urban care îşi doreşte să se bucure de beneficiile mobilităţii în regim pur electric atunci când, de exemplu, se deplasează zi de zi între domiciliu şi serviciu, în acelaşi timp beneficiind de utilizarea liberă pe distanţe lungi în week-end.
MINI Cooper S E Countryman ALL4 combină conceptul variabil de spaţiu cu dezvoltarea durabilă a tehnologiei eDrive a BMW Group şi un sistem de tracţiune integrală bazat pe două motoare care acţionează independent pe câte o axă. Puntea faţă este propulsată de motorul termic, iar cea spate de motorul electric. MINI Cooper S E Countryman ALL4 este capabil să ruleze exclusiv electric nu doar în traficul urban, ci şi în afara acestuia – la o viteză maximă de 125 km/h şi cu o autonomie de până la 40 de kilometri. Bazându-se pe ambele forme de propulsie, modelul oferă plăcerea condusului şi în afara şoselelor. „Conceptul hybrid plug-in se potriveşte perfect noului MINI Countryman pentru că oferă tracţiune integrală inteligentă, fiind totodată capabil şi să ruleze exclusiv electric atât în zone urbane, cât şi pe distanţe mai lungi. Acest lucru este unic în segment”, spune Uwe Seitz, project manager MINI Cooper S E Countryman ALL4.
MINI este un pioner în domeniul mobilităţii electrice
Experienţa tehnologică şi gama de modele ale BMW Group au oferit companiei un rol de lider în domeniul mobilităţii electrice. Aici, MINI a fost un pionier încă de la început: MINI E, prezentat în 2008, a fost primul automobil cu propulsie integral electrică din istoria BMW Group şi a fost condus de utilizatori privaţii în traficul cotidian în cadrul unui experiment la scară largă. Peste 600 de automobile de acest tip, bazat pe MINI Cooper Hatch, au fost utilizate la nivel mondial pentru teste practice de către clienţi privaţi. Proiectul a oferit perspective importante cu privire la utilizarea automobilelor cu propulsie electrică, iar acestea au fost încorporate în dezvoltarea BMW i3.
Combinaţie între tehnologiile MINI TwinPower Turbo şi eDrive
Propulsia hybrid plug-in a modelului MINI Cooper S E Countryman ALL4 combină ce este mai bun din cele două universuri. Spaţiul familiar de sub capota faţă este ocupat de un motor pe benzină, cu trei cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo din cea mai nouă generaţie a motoarelor BMW Group. La o capacitate de 1,5 litri, acesta oferă o putere maximă de 100 kW/136 CP. Cuplul maxim al motorului este de 220 Nm, care este disponibil de la o turaţie de 1.250 rpm. La MINI Cooper S E Countryman ALL4, motorul termic este combinat cu o transmisie Steptronic modificată, cu şase trepte. Aceasta transferă puterea către roţile faţă, pe baza principiului MINI tradiţional.
Al doilea propulsor de la MINI S E Countryman ALL4 este un motor electric, care se află sub podeaua portbagajului. Conceput după principiul motorului electric sincron, propulsorul electric oferă o putere de 65 kW/88 CP – care este foarte mare ţinând cont de dimensiunea şi masa lui – şi generează un cuplu maxim de 165 Nm, care în mod caracteristic este disponibil de la demaraj. În plus, oferă o furnizare constantă a puterii chiar şi la turaţii mari ale motorului, precum şi un nivel ridicat de eficienţă. Motorul electric îşi transferă puterea către puntea spate prin intermediul unei transmisii cu un singur raport, în două etape.
Bateria litiu-ion: compactă, puternică şi produsă cu ajutorul experienţei exclusive BMW Group
Acumulatorul litiu-ion este amplasat chiar în faţa motorului electric, sub scaunele spate. Este compus din cinci module, fiecare cuprinzând 16 celule de baterii, şi, asemenea motorului electric, este produs la uzina din Dingolfing, centrul de competenţă al BMW Group pentru tehnologie eDrive. Bateria de înaltă tensiune are o capacitate de 7,6 kWh. La un panou (wallbox) cu o capacitate de încărcare de 3,6 kW, poate fi încărcată complet în două ore şi 15 minute. Încărcarea la prizele casnice durează trei ore şi 15 minute.
Gestiunea inteligentă a energiei optimizează plăcerea condusului şi eficienţa
Sistemul de gestiune inteligentă a energiei, controlat de electronica de putere a sistemului hybrid plug-in, asigură că interacţiunea dintre motorul termic şi cel electric este optimizată în orice situaţie atât pentru plăcerea condusului, cât şi pentru eficienţă. Prin utilizarea exclusivă a puterii motorului electric, MINI Cooper S E Countryman ALL4 este capabil să ofere, în numeroase situaţii din traficul cotidian, plăcerea condusului fără emisii cu spiritul emblematic al mărcii. În cazul unei acceleraţii mai intense, motorul electric susţine motorul termic prin funcţia boost. Puterea totală a sistemului de 165 kW/224 CP şi cuplul combinat de 385 Nm sunt disponibile are pentru sprinturi atletice. MINI Cooper S E Countryman ALL4 accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde.
Două motoare, patru roţi propulsoare
Numai unul dintre cele două propulsoare este utilizat când maşina este în mişcare, în timp ce al doilea poate fi activat suplimentar în orice moment pentru a optimiza tracţiunea, stabilitatea şi agilitatea. Semnalul necesar pentru aceasta vine din partea sistemului Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii), care analizează permanent atât situaţia de pe drum, cât şi dorinţele conducătorului. „Rezultatul este un sistem inteligent de tracţiune integrală care asigură o deplasare perfectă în orice condiţii meteorologice şi pe orice suprafaţă”, explică Uwe Seitz, project manager MINI Cooper S E Countryman ALL4. Controlată cu precizie, interacţiunea obţinută în propulsarea roţilor faţă de către motorul termic şi a celor spate de către motorul electric urmează acelaşi principiu care este aplicat la BMW i8, de data aceasta în sens invers:.
Comutatorul eDrive: putere exclusiv electrică la apăsarea unui buton
Conducătorul poate utiliza şi comutatorul eDrive pentru a alege unul dintre cele trei moduri de funcţionare.
AUTO eDRIVE
Condus exclusiv electric până la 80 km/h, motorul termic este activat suplimentar la viteze mai mari, în special când se accelerează brusc sau când nivelul bateriei scade sub 7%.
MAX eDRIVE
Condus exclusiv electric până la 125 km/h, motorul termic este activat suplimentar la viteze mai mari sau la kickdown.
SAVE BATTERY
Automobilul este propulsat de motorul termic, starea de încărcare a bateriei este menţinută la minimum 90% sau este urcată la acest nivel de către generatorul de pe puntea faţa.
În modul standard AUTO eDRIVE, MINI Cooper S E Countryman ALL4 funcţionează doar cu energie până la o viteză de 80 km/h. La viteze mai mari şi în cazul unor sarcini foarte intense, motorul termic este activat automat suplimentar. În modul MAX eDRIVE, automobilul este propulsat exclusiv de către motorul electric la viteze de până la 125 km/h. Mai mult, modul SAVE BATTERY poate fi selectat astfel încât capacitatea bateriei de înaltă tensiune să fie economisită sau să se mărească starea de încărcare la cel puţin 90% pentru a rămâne suficientă energie electrică pentru condus fără emisii.
Dacă MINI Cooper S E Countryman ALL4 este echipat cu un sistem de navigaţie, iar orientarea pe traseu este activată, sistem de gestiune anticipativă a energiei asigură că secţiunile potrivite ale traseului sunt parcurse în regim exclusiv electric. Luând în considerare datele de navigaţie, sistemul de operare al sistemului hibrid este orientat către utilizarea la maximum a capacităţii bateriei de înaltă tensiune.
Versatil şi variabil şi în interior
Datorită structurii compacte şi dispunerii componentelor eDrive, varianta hybrid plug-in a noului MINI Countryman păstrează interiorul generos. Bateria de înaltă tensiune este găzduită sub scaunele spate uşor ridicate, aşa cum este şi rezervorul de combustibil cu o capacitate de 35 de litri. Când sunt utilizate toate locurile, volumul portbagajului de la MINI Cooper S E Countryman ALL4 este doar cu puţin mai mic decât cel al variantelor de model cu propulsie convenţională. Spătarele scaunelor din spate oferă posibilitatea unei divizări în raport 40:20:40; scaunele pot fi rabatate complet şi pot avea unghiuri diferite de înclinare. „Întreaga tehnologie hibrid este instalată astfel încât nu observi că se află în interiorul automobilului”, spune Uwe Seitz, project manager MINI Cooper S E Countryman ALL4, „cu excepţia butoanelor de control utilizate pentru activarea diferitelor moduri de condus”.
Afişaje şi particularităţi de design specifice modelelor hibrid
Discrete, dar în egală măsură inconfundabile, indiciile privind caracterul de pionierat al propulsiei automobilului sunt oferite de particularităţile de design specifice modelului de la exteriorul MINI Cooper S E Countryman ALL4. Conexiunea pentru cablul de încărcare se află sub o clapetă în zona semnalizatorului lateral stâng. Alte particularităţi sunt emblema „e” de pe semnalizatoarele laterale, dar şi litera „S” de culoare galbenă din inscripţia modelului aflată în spate, precum şi pe grila radiatorului şi decoraţiunile pragurilor uşilor.
Dotările speciale ale cockpitului includ o unitate start/stop de culoare galbenă în centrul panoului de comutatoare şi un afişaj de performanţă în panoul de instrumente de pe coloana de direcţie. MINI Cooper S E Countryman ALL4 dispune standard de Radio MINI Visual Boost, cu monitor color de 6,5 ţoli (16,51 cm), pe instrumentul central. Pe lângă MINI Country Timer, acesta afişează informaţii precum starea de încărcare a bateriei de înaltă tensiune şi modul de operare al propulsiei hibrid, selectat prin comutatorul eDrive. În combinaţie cu pachetul Wired opţional, care include sistem de navigaţie MINI Professional, operarea se realizează prin intermediul unui monitor de 8,8 ţoli (22,35 cm) cu un nou design grafic şi funcţie touchscreen, precum şi prin intermediul Touch Controller (controler tactic) de pe consola centrală.
MINI Cooper S E Countryman ALL4 combină plăcerea condusului foarte eficient cu conceptul de spaţiu variabil şi toate celelalte evoluţii care caracterizează noua ediţie a modelului multilateral pentru segmentul compact premium. Designul său foarte expresiv şi utilizarea optimizată a spaţiului sunt la fel de atractive ca şi confortul sporit şi ambianţa premium rafinată. MINI Cooper S E Countryman ALL4 dispune standard de MINI Driving Modes. Indiferent de modul de operare selectat prin comutatorul eDrive, reglajul automobilului poate fi adaptat pentru un stilul de condus foarte sportiv sau eficient, în funcţie de preferinţe.