Dacia este liderul absolut al motorizărilor cu GPL în Europa, fiind totodată și singura marcă cu astfel de motoare pe întreaga gamă (cu excepția Spring). După 14 ani de la lansarea primului motor, volumul vândut a depășit un milion de automobile.
Dacia are o cotă de piață de 67% din totalul automobilelor cu GPL vândute în Europa, cu ajutorul motorului ECO-G 100, bazat pe un propulsor cu benzină de un litru care poate funcționa și cu gaz petrolier lichefiat (GPL).
Nu mai puțin de 40% dintre clienții Dacia au optat începând din 2010 pentru o astfel de motorizare, datorită costului mai mic al GPL și al unei autonomii foarte mari, care depășește 1.000 de km, cu ambele rezervoare pline, putând ajunge, în funcție de stilul de conducere, până la 1.500 km.
Motorul ECO-G generează o putere mai mare cu 10 CP și 10 Nm, în funcționare GPL, în timp ce consumă cu 10% mai puțin combustibil și emite cu 10% mai puțin CO2. Acest tip de motorizare este considerată în multe țări din Europa ca fiind o propulsie alternativă, din acest motiv, beneficiind inclusiv de taxe mai mici în unele țări. Cel mai mare avantaj din punct de vedere al poluării este nivelul foarte redus, cu 90%, al particulelor emise. Practic, prin arderea gazului, substanțele produse sunt aproape exclusiv CO2 și apă.
Dacia urmează să dezvolte pentru întreaga gamă de modele o nouă generație de motoare ECO-G, care să fie gândite cu o funcționare nativă pe GPL, invers față de actualul motor, care este conceput să funcționeze pe benzină și, alternativ, pe GPL.
„Nivelul de emisii de CO2 pentru GPL nu este atât de departe de cel de pe diesel, emisiile de particule sunt zero, de aceea noi preferăm să dezvoltăm acest motor. În termeni de emisii, GPL-ul este mai bun, în termeni de particule, este mai bun comparativ cu benzina, de aceea noi nu vedem niciun motiv de interdicție a GPL-ului la introducerea Euro 7 și credem că va rămâne la același nivel cu benzina”, au explicat anterior pentru Profit.ro reprezentanții Dacia, într-o discuție pe margine viitorului GPL în gama mărcii.
Informațiile neoficiale arată că vom vedea în viitor, la Dacia, motoare cu o cilindree mai mare, probabil 1.2 litri, care să funcționeze în regim dual, benzină – GPL, care vor avea astfel puteri mai mari și autonomii specifice acestui tip de propulsie.