Dealerii auto din întreaga Chină se confruntă cu pierderi de aproape 20 de miliarde de dolari, pe măsură ce consumatorii amână orice achiziţie importantă şi vehiculele continuă să se înmulţească în parcările reprezentanţelor, transmite Bloomberg.
Vânzătorii de automobile se confruntă cu „probleme grave de lichiditate” şi au acumulat pierderi de aproximativ 138 miliarde yuani (19,6 miliarde dolari) numai în primele opt luni ale acestui an, a informat Asociaţia dealerilor auto din China într-un comunicat de presă publicat luni.
Asociaţia a făcut un apel către Guvernul de la Beijing să monitorizeze mai atent riscurile financiare cu care se confruntă dealerii auto, dată fiind amploarea problemelor din sector, şi să ofere un sprijin financiar mai mare.
În timp ce vânzările de vehicule electrice se menţin la un nivel relativ solid în China, vânzările totale de autoturisme înregistrează performanţe mai modeste, analiştii mizând pe un avans de doar 4% în ritm anual în luna septembrie. Subvenţiile guvernamentale care îi încurajează pe conducătorii auto să renunţe la vechile lor automobile sunt principalele responsabile pentru avansul vânzărilor de automobile electrice, însă reprezentanţele auto suferă de pe urma continuării războiului preţurilor în industrie.
Cea mai populară marcă de automobile din China, BYD Co., a început anul cu un nou val de reduceri de preţuri, cele mai recente discounturi oferite de la debutul războiului preţurilor, în 2023, în încercarea de a convinge mai mulţi consumatori să cumpere un nou automobil.
Asociaţia dealerilor auto din China precizează că de vină pentru pierderile dealerilor este consumul anemic, adăugând că stocurile de automobile nevândute sunt la un nivel ridicat, ceea ce înseamnă că reprezentanţele sunt forţate să scape de stocurile în exces la preţuri reduse.