Mașinile electrice se depreciează în ritm amețitor în comparație cu cele termice

Da mai departe!

Am urmărit cum se desfășoară această situație în ultimul an: mașinile electrice se depreciază mult mai rapid decât omoloagele lor pe benzină și hibride. Această tendință a apărut pe fondul reducerilor rapide de preț ale Tesla de anul trecut și a declanșat o schimbare de preț care este atât interesantă, cât și îngrijorătoare.

Dar să ne concentrăm pentru moment pe partea pozitivă. Valorile de revânzare mai scăzute ale vehiculelor electrice înseamnă că poți achiziționa o mașină electrică folosită, modernă și cu tehnologie avansată, la un preț mai mic decât prețul mediu al unei mașini hibride sau pe benzină. Este o victorie atât pentru bugetul tău, cât și pentru mediu.

Firma de cercetare auto iSeeCars a publicat un studiu în această săptămână în care explică dinamica pieței vehiculelor electrice second-hand în SUA. Studiul menționează că prețurile mașinilor precum Tesla Model 3, Nissan Leaf, Hyundai Kona Electric și Kia Niro EV au scăzut de șase ori mai rapid decât cele ale mașinilor pe benzină în ultimele 12 luni.

Pentru început, vehiculele electrice second-hand au pierdut 24,7% din valoarea lor din septembrie 2023, comparativ cu 6% pentru hibridele second-hand și 4,4% pentru mașinile pe benzină second-hand. Acest lucru se bazează pe un set de date care a inclus 1,6 milioane de mașini second-hand vândute între august 2023 și 2024, cu vârste între unu și cinci ani.

„Scăderea semnificativă a prețurilor vehiculelor electrice în ultimul an pare să le fi adus în concordanță cu cererea, zilele de stocare ale vehiculelor electrice second-hand fiind mult mai scurte astăzi, ceea ce reflectă o viteză mai mare de vânzare comparativ cu acum un an,” a spus Karl Brauer, analist executiv la iSeeCars. Pe scurt, accesibilitatea stimulează vânzările.

Brauer a adăugat că scăderile de preț pe care le vedem acum nu sunt la fel de drastice ca înainte. Prețurile vehiculelor electrice second-hand scădeau cu 30-40% la sfârșitul lui 2023 și începutul lui 2024. Scăderea de 25% indică faptul că lucrurile se stabilizează. Prețul mediu al unei mașini electrice second-hand este acum de 27.000 de dolari. Se așteaptă să se stabilizeze în jurul valorii de 25.000 de dolari — un preț pe care mulți producători de automobile încearcă să-l atingă cu modelele lor din următoarea generație.

Acest lucru a dus la o scădere a timpului în care vehiculele electrice second-hand stau pe piață, de la o medie de 55,3 zile în septembrie 2023 la doar 38,6 zile acum. Asta înseamnă că mașinile pe benzină, hibride și electrice second-hand necesită acum același timp pentru a fi vândute.

Studiul a mai adăugat că cererea pentru hibride rămâne robustă, cu fluctuații și scăderi de preț mai mici față de vehiculele electrice. Prețurile hibride second-hand au scăzut doar cu 6% în ultimul an, în timp ce prețurile vehiculelor electrice second-hand au scăzut cu impresionantul 24,7%, așa cum s-a menționat anterior.

„Persoanele care au așteptat o ofertă bună pentru o mașină electrică second-hand au fost răsplătite pentru răbdarea lor,” a spus Brauer. „Dacă ai cumpărat o mașină electrică second-hand anul trecut, probabil ai cumpărat prea devreme, dar la prețurile de astăzi, o mașină electrică second-hand începe să aibă sens — cu condiția ca stilul tău de viață și nevoile vehiculului să se potrivească cu beneficiile și limitările unui EV.”

Deci, care sunt modelele care conduc acest trend? Prețul mediu al unui Tesla Model 3 este acum de aproximativ 26.000 de dolari, cu peste 8.500 de dolari mai puțin decât cu un an înainte. Prețul mediu al unui Kia Niro EV este de aproximativ 22.000 de dolari, cu aproximativ 6.000 de dolari mai puțin decât anul trecut. Nissan Leaf, acum modest, costă 16.000 de dolari, cu aproximativ 4.000 de dolari mai puțin decât în urmă cu 12 luni. Alte opțiuni second-hand notabile la prețuri reduse includ Chevy Bolt EV și Jaguar E-Pace.

Este grozav pentru noul val de adopție în masă, atâta timp cât sunt dispuși să accepte modelele second-hand.

Modelul 3, în special, are sens. Chiar și versiunile lansate înainte de Highland rămân relevante astăzi. Beneficiază de vasta rețea Supercharger, are modele care pot acoperi peste 300 de mile cu o singură încărcare și continuă să se îmbunătățească în timp cu actualizările software.

mode

Related posts