Mercedes testează o baterie în stare semisolidă pentru vehicule electrice, care ar putea fi folosită în producția de masă din 2026. Totodată, dezvoltă cu start-up-ul american Factorial o baterie în stare solidă care ar trebui sa crească semnificativ autonomia mașinilor electrice.
Start-up-ul Factorial a dezvoltat o baterie semisolidă, pe liniile de producție pentru bateriile convenționale (litiu-ion), iar Mercedes și alți producători auto deja o testează și ar putea-o integra în vehicule din 2026.
În paralel, Factorial dezvoltă cu Mercedes o baterie în stare solidă, denumită “Solstice”. Aceasta ar trebui să asigure o autonomie cu 80% mai mare decât media din prezent și să aibă o densitate de densitate de 450 Wh/kg, potrivit anunțului celor două companii.
Bateriile în stare solidă sunt denumite astfel deoarece electrolitul lichid prin care trece sarcina electrică este înlocuit cu unul în formă solidă. Acest lucru reduce riscul de incendiu și micșorează dimensiunea modulului, care nu necesită sisteme de răcire costisitoare și grele.
În 2022, Factorial a atras finanțări de 200 de milioane de dolari de la Mercedes, Stellantis și Hyundai.