Conform celor mai recente date de la Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), Ford și Fiat Chrysler Automobiles (FCA) au un an foarte dificil în ceea ce privește rechemările în service. Ambele companii au înregistrat 41 de rechemări până la mijlocul lunii august—mai mult decât dublul rechemărilor înregistrate de BMW, aflat pe locul trei. În acest ritm, mărcile din Detroit au o medie de 1,28 rechemări pe săptămână. Iar anul este departe de a se termina.
Pe 9 august, Ford a emis patru rechemări care acoperă aproape 45.000 de vehicule. Cea mai mare dintre acestea vizează motoarele ștergătoarelor de parbriz defecte la 37.371 de vehicule. Mai exact, motoarele de pe unele modele Maverick, Bronco Sport și Mustang Mach-E ar putea suferi infiltrări de apă și să cedeze. Urmează o rechemare pentru Ford Mustang 2024, emisă deoarece 4.595 de mașini ar putea avea articulații defecte în suspensie, ceea ce ar putea duce la cedarea acestora. 1.902 Ford Transit sunt rechemate din cauza unor coloane de direcție care ar putea să se separe din cauza unui șurub defect în ax. Și 757 de modele Maverick au fost rechemate pentru a remedia o problemă electrică nerezolvată în timpul unei rechemări anterioare.
Între timp, la FCA, două rechemări au fost emise pentru Jeep pe 8 august. Acestea sunt de mai mică amploare, dar totuși critice pentru siguranță. Acestea includ rechemarea a 243 de Grand Cherokee L pentru suduri insuficiente la punctele de prindere ale scaunelor pentru copii și 27 de Jeep Wranglers au fost rechemate pentru stopuri incorecte, care sunt obstrucționate de roata de rezervă. Alte trei rechemări au fost emise pe 1 august—2.852 de Dodge Challengers și 898 de Chargers ar putea avea spătarele scaunelor care nu se blochează în poziția verticală. Revenind la Jeep, 94 de modele Wranglers și Gladiators au fost rechemate din nou pentru a rezolva o problemă de pierdere a puterii, nefinalizată în cadrul unei rechemări anterioare.
Dintre cei doi producători auto, s-ar putea argumenta că Ford este într-o situație mai dificilă. În timpul unei conferințe financiare din iulie, compania a declarat că costurile legate de rechemări și garanții au depășit 2,3 miliarde de dolari doar în ultimele trei luni. Aceasta echivalează cu o medie de 25 de milioane de dolari pe zi. Și deși ambele mărci au același număr de rechemări, rechemările Ford afectează 3,7 milioane de vehicule, comparativ cu doar 2,6 milioane la FCA. De asemenea, este important de menționat că FCA include numeroase mărci, în timp ce Ford este doar Ford și Lincoln.
CEO-ul Ford, Jim Farley, a promis să abordeze problemele de calitate la scurt timp după ce a preluat funcția de conducere a companiei, dar se pare că acest lucru este încă în curs de desfășurare. CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, și-a exprimat recent îngrijorarea cu privire la dificultățile FCA, spunând presei și investitorilor că rezolvarea problemelor din America de Nord este o prioritate, sugerând în același timp că unele mărci neprofitabile ar putea fi închise dacă nu reușesc să se redreseze.