General Motors a fost dată în judecată de statul Texas pentru presupusa vânzare a înregistrărilor detaliate de condus către companiile de asigurări, obținând astfel profit, a relatat marți New York Times.
Procesul susține că, utilizând sistemul său de telematică OnStar, GM a colectat datele a 16 milioane de șoferi și le-a vândut asigurătorilor auto, ceea ce a dus la creșterea vertiginoasă a primelor de asigurare sau la anularea acoperirii pentru acei clienți.
Datele colectate includeau comportamentele de condus ale utilizatorilor individuali, orele de început și sfârșit ale anumitor călătorii, precum și cazurile de depășire a vitezei de 80 mph și frânări bruște. Conducerea pe timp de noapte și utilizarea centurilor de siguranță, precum și cazurile de „viraje strânse,” au fost colectate și vândute unor terți care ulterior au creat un „Scor de Conducere” pe care l-au vândut asigurătorilor.
Times a raportat că GM a colectat „milioane de dolari” prin multiple fluxuri de venituri, care includeau plăți anticipate de la asigurători, precum și redevențe continue. În martie, ziarul a relatat că mai multe companii auto vindeau date de condus care erau apoi folosite de LexisNexis pentru a crea aceste profiluri de șoferi. Atât procesul din Texas, cât și rapoartele susțin că totul a fost făcut fără cunoștința șoferilor, iar această practică este obișnuită din 2015.
Procesul susține că GM a folosit acte înșelătoare și înșelătoare pentru a determina clienții să se înscrie la produsele OnStar, cum ar fi aplicațiile mobile ale GM și serviciile de vehicule conectate. Procesul a fost inclus într-un pachet de peste 50 de pagini de documente la dealer pentru preluarea proprietății asupra mașinii, și a inclus „o serie confuză de termeni de utilizare aplicabili și notificări de confidențialitate.”
Dezvăluirile au fost prezentate în așa fel încât să pară că GM ar folosi datele pentru a îmbunătăți siguranța și funcționalitatea mașinilor sale. OnStar se prezintă ca un mijloc de protecție împotriva furtului, un furnizor de asistență în caz de urgență pe drum, o funcție de răspuns automat la accidente și un sistem care alertează serviciile de urgență în caz de accident.
„În niciun moment General Motors nu a informat clienții că practica sa era de a vinde oricare dintre datele lor, cu atât mai puțin Datele lor de Conducere,” susține procesul.
GM spune că revizuiește plângerea. Texasul solicită un proces cu juriu și impunerea unor sancțiuni civile asupra GM, și că toate datele colectate să fie distruse.