Leapmotor International, o societate mixtă 51/49 Stellantis-Leapmotor, a început să exporte mașini electrice din China în Europa. Primul lot este format din două modele – mașina de oraș T03 și SUV-ul de mărime medie C10, scrie Electrive.
Leapmotor International a expediat primele mașini electrice din portul Shanghai. T03 și C10 provin de la fabrica Leapmotor din Jinhua (provincia Zhejiang), la aproape 400 km sud-vest de portul Shanghai. Potrivit unui anunț al guvernului municipal din Jinhua, această fabrică are o capacitate anuală de producție de 120 000 de vehicule.
Expedierea vehiculelor Leapmotor C10 și T03 în Europa în această lună este un moment de referință în parteneriatul dintre Stellantis și Leapmotor”, a declarat Carlos Tavares, CEO al Stellantis.
Zhu Jiangming, fondatorul, președintele și directorul general al Leapmotor, se bazează pe primele vehicule electrice pentru a pune bazele solide pe piețele internaționale. “Încă de la început, modelele C10 și T03 sunt concepute pentru a îndeplini standardele ridicate ale clienților globali și suntem încrezători că colaborarea dintre Stellantis și Leapmotor va conduce la o creștere semnificativă pentru ambele companii”, a declarat el.
Leapmotor International nu a dezvăluit cantitatea primului lot. Cu toate acestea, chiar săptămâna trecută, în timpul conferinței telefonice privind câștigurile Stellantis din H1 2024, Tavares a declarat că primul transport este format din 800 de mașini. Una dintre imaginile evenimentului împărtășit de Leapmotor pe pagina sa Weibo arată 250 dintre aceste mașini parcate lângă Viking Queen, transportatorul de vehicule desemnat.
Începând din septembrie, Leapmotor International va vinde T03 și C10 în nouă țări europene, între care și România. Până în 2026, compania intenționează să stabilească 500 de puncte de vânzare în regiune și va utiliza rețeaua de distribuție locală a Stellantis pentru a atinge acest obiectiv.
Anterior, unele publicații au afirmat că Leapmotor International va furniza T03 pentru piețele europene de la fabrica Stellantis din Tychy, Polonia. De fapt, Tavares a declarat în timpul conferinței telefonice privind rezultatele Stellantis din S1 2024 că societatea mixtă a decis deja asupra mai multor fabrici de asamblare a vehiculelor în Europa pentru a evita taxele vamale.
Leapmotor International intenționează să lanseze cel puțin un model în fiecare an între 2025 și 2027.