În timp ce companiile europene se luptă cu scăderile de mașini electrice și încearcă să lanseze diverse variante hibrid pentru a satisface cererea pieței, Toyota defilează cu gama sa aproape complet hibrid și PHEV, stabilind noi recorduri de vânzări pe această piață.
Vânzările grupului Toyota în Europa au înregistrat un rezultat istoric în prima jumătate de an, cu 626.572 de vehicule livrate, după o creștere de 9 procente, în care o contribuție majoră a avut zona UE plus EFTA și UK, cu un volum de 522.585 de unități și o creștere de 16 procente.
Cu aceste rezultate, marca Toyota (585.321 de vehicule, creștere de +9%, din care UE plus EFTA și UK 486.202 vehicule, creștere de 15,2%) își consolidează locul al doilea în clasamentul celor mai vândute mărci din regiune, după VW. La rândul ei, Lexus a avut cea mai mare creștere în regiune, pe segmentul premium, cu +21% față de anul anterior. Divizia de vehicule comerciale, Toyota Professional, a înregistrat un avans de 10 procente, cu 72.012 vehicule livrate.
Succesul major al Toyota pe piața din Europa se datorează în special politicii de modele și de sisteme de propulsie, care a avut în centru celebrele hibride, pe care compania japoneză le produce și le vinde de câteva decenii bune, fără să aibă o dependență de vehiculele electrice. De altfel, gama de electrice a Toyota este inexistentă, cu excepția unui singur autoturism, bZ4X, și a unui vehicul comercial. Acestea au crescut cu 34% în 2024, dar la un volum minor, 19.000 de unități, în timp ce vânzările de motoare hibrid au avansat cu 11%. Ceea ce este important este faptul că 74% din totalul vânzărilor grupului Toyota în Europa este reprezentat de mașini electrificate (full-hibrid, PHV și EV).
„Suntem mulțumiți de o performanță record a vânzărilor în prima jumătate a anului și continuăm să depășim piața. Am experimentat o cerere puternică pentru modelele noastre de vehicule electrificate pentru hibrizi, hibrizi plug-in și vehicule electrice cu baterie. De asemenea, am adus noutate prin introducerea noului Lexus LBX și a noului hibrid plug-in C-HR, care au fost ambele bine primite. Această cerere puternică pentru produsele noastre este o dovadă a strategiei noastre cu mai multe căi, cu o gamă care răspunde diversității nevoilor clienților noștri europeni” a declarat Matt Harrison, Chief Corporate Officer, Toyota Motor Europe
Cele mai vândute modele ale mărcii Toyota au fost Yaris Cross (103.657), Yaris (93.587), Gama Corolla (87.820), Toyota C-HR (62.513), Aygo X (52.645), RAV4 (52.171).
Vânzările totale de vehicule electrice plus hibrid au atins un volum de 424.812 unități (+9%), în timp ce vânzările totale ale mărcii Lexus s-au ridicat la 41.252 unități, cele mai vândute modele fiind în acest an NX (13.341), RX (7.018) și UX (5.349).
Cele mai vândute hibride ale Toyota, în acest an, au fost Yaris Cross Hybrid (98.807), Yaris Hybrid (83.772), Corolla Hybrid (75.231), Toyota C-HR Hybrid (57.619) și RAV4 hibrid/hibrid plug-in (49.889).
Paradoxal, cel mai cunoscut, cel mai longeviv automobil hibrid din lume, Prius, a fost în acest an automobilul cel mai slab vândut din gama hibridă a producătorului japonez. În acest moment, Prius este vândut cu sistemul de motorizare plug-in hybrid.