Dacia Duster – înnoire totală!

Da mai departe!

Un test cu a 3-a generație Dacia Duster este așteptat de toată lumea. Cum Autoreport.ro vă răspunde mereu la așteptări, am testat acest model în România, pe drumurile noastre, noutatea absolută fiind și acest grup propulsor hybrid.

Lansat în 2010, reînnoit pentru prima oară în 2017, Duster s-a impus prin modul atipic de abordare a segmentului SUV. Încă din primul an de comercializare, Duster s-a aflat constant în fruntea clasamentului celor mai vândute modele SUV de pe piața din România, indiferent de segment.
Noua generație, a 3-a este inspirată de conceptul Bigster prezentat în ianuarie 2021. Linii mai strânse și forme geometrice au luat locul rotunjimilor. Partea frontală se prezintă cu un spoiler vertical amplu și un capotă orizontală care întăresc caracterul său aventurier. Aceasta adoptă noua identitate vizuală a mărcii, introdusă pe Duster-ul actual în vara anului 2022. Blocurile optice au o semnătură luminoasă în formă de Y, revizuită și subțiată. Flancurile sunt marcate de linii drepte la nivelul liniei de jos a caroseriei. Ele preiau ADN-ul lui Duster cu prezența aripilor și a lateralelor din plastic.
Versiunea testată de noi, Extreme, vine cu un design unic ce evidențiază accente Copper Brown. Duster Extreme este ideal pentru pasionații de activități în aer liber în căutare de un vehicul robust și practic (tapițerie din TEP micro-cloud lavabil, bare de pavilion modulare și multe altele).
Sub caroserie, Duster a primit și el soluția hibridă. Adoptată de Dacia la începutul anului 2023 pe modelul Jogger, motorizarea HYBRID 140 este de acum disponibilă și pe noul Duster, cu o cutie de viteze automată cuplată la o cutie de viteze fără ambreiaj. Noul Duster HYBRID 140 poate fi condus în modul electric până la 80% din timpul de rulare în oraș, reducând consumul de combustibil cu până la 40% în ciclu urban, comparativ cu un motor termic echivalent în ciclu urban, bazat pe obiceiurile de conducere similare.
Cu cei 140 CP, Duster are suficientă putere, chiar și pe autostradă. În ceea ce privește cifrele de consum, acestea sunt ridicol de mici. Noi am obținut 4,4 litri la 100 de km mixt și am rulat prin București, pe aglomerație și caniculă, pe DN1, dar și pe autostradă. Din punct de vedere al dinamicii, aceasta este cea mai bună Dacia de până acum!
În interior, avem în sfârșit scaune cu susținere lombară și laterală bune. Plasticele de pe bord sunt cam tari, dar instrumentarul de bord, designul și tableta centrală domină spațiul și te fac să te simți bine. Este deosebit de practic și suportul pentru telefon încorporat din fabrică. Sistemul Media Nav vine cu conectivitate Apple Car Play, Android Auto și cu sistem de navigație și conexiune la smartphone prin Wi-Fi.
Din punct de vedere al sistemelor de siguranță, Duster stă foarte bine pentru o Dacia, dar nu suficient de bine pentru a face față concurenței de la EuroNCAP. De fapt, cei însărcinați cu testarea de siguranță i-au dat 3 stele, mai ales din cauză că cei de la Dacia nu au pus direct în echiparea standard anumite sisteme de siguranță activă de ultimă generație.

Dacia Duster Hybrid Extreme
0-100 km/h: 10,1 secunde
Viteza maximă: 160 km/h
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 94 la 5.600 rpm
Cuplu maxim (Nm): 148 la 3.200 rpm
Capacitate acumulator: 1,2 kWh
Motor electric (integrat în transmisie)
Putere: 49 CP
Cuplu maxim: 205 Nm
Ansamblu:
Putere (CP): 141 la 5.600 Nm
Dimensiuni: L/l/î 4.343/1.813/1.656
Masă proprie: 1.380 kg
Volum portbagaj (l): 430
Consum mediu: 4,6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: Multimodală

Related posts