Renault se situează pe locul doi în Europa pe piaţa vehiculelor hibride, au anunţat, joi, reprezentanţii Renault Group, care au precizat că modelele Clio, Austral şi Captur se află în top 10 al vehiculelor hibrid la cele mai vândute la nivel european. De asemenea, vehiculele 100% electrice reprezintă aproape 12% din vânzările mărcii Renault.
Renault Group a transmis, joi, printr-un comunicat de presă, că în primul semestru al anului 2024, marca Renault a vândut 787.223 vehicule, în creştere cu 2,0% faţă de perioada similară a anului 2023.
”Această performanţă a fost susţinută de succesul pe piaţa europeană, unde Renault a comercializat 535.238 vehicule, în creştere cu 8,2%, superioară celei a pieţei (+5,5%). Renault îşi consolidează astfel poziţia pe locul al treilea în clasamentul mărcilor VP+VU din Europa. Sunt de remarcat performanţele obţinute pe pieţele din Spania (+12,7%), Italia (+18,4%) şi Marea Britanie (+32,7%).
În Franţa, Renault îşi confirmă poziţia de lider, cu o creştere de 8,0% pe piaţa VP + VU şi 214.881 vehicule vândute. Aproape unu din cinci vehicule vândute în Franţa este un model Renault”, se arată în comunicatul companiei.
Renault Group a mai subliniat că pe plan internaţional, marca progresează în Turcia (+10,8%), în Brazilia (+5,3%) şi în Maroc (+1,5%).
”În prima parte a anului, Renault a demarat implementarea planului produs intitulat «International game plan 2027». Cu Grand Koleos, Renault a relansat marca pe piaţa din Coreea de Sud, în timp ce Kardian înregistrează un bun demaraj, cu peste 5.200 de unităţi înmatriculate în Brazilia. Modelul se bucură de o primire favorabilă şi în Mexic şi va fi lansat în Maroc în semestrul al doilea al acestui an. În Turcia, noul Renault Duster va fi lansat în a doua jumătate a anului”, a precizat sursa citată.
Totodată, pe principalele cinci pieţe din Europa, marca Renault realizează 50% din vânzări în segmentul creator de valoare al clienţilor particulari. Clio şi Captur figurează în top 10 al vehiculelor cele mai vândute către clienţii persoane fizice.
Renault a mai anunţat că progresează totodată şi în segmentul C şi în cele superioare, în special în segmentele C- SUV şi D-SUV (+10%) datorită succesului modelelor Austral, Espace şi Rafale, pe care clienţii le comandă în special în versiunile cele mai bine echipate. Astfel, 55% din vânzările Austral şi 72% din cele Espace E-Tech Hybrid aparţin versiunilor Iconic sau Esprit Alpine.
Totodată, Renault îşi consolidează poziţia de lider pe piaţa vehiculelor utilitare cu 171.202 unităţi vândute (+19,2% vs S1 2023), pe o piaţă în creştere cu 12,9%. Această evoluţie este susţinută de succesul modelelor Kangoo şi Express (+30,7% vs S1 2023) şi Master (+16,0% vs S1 2023), care sunt lideri pe segmentele lor respective. Trafic (+22,5% vs S1 2023), se situează pe locul al treilea în segmentul său.
Renault Group a mai transmis că aproape 50% din vehiculele vândute de marca Renault sunt electrificate.
”Ofensiva mărcii în acest domeniu are la bază o strategie echilibrată, cu două «axe tehnologice», având pe de o parte o gamă completă de vehicule electrice şi, pe de altă parte, o gamă full-hybrid.
Pe piaţa vehiculelor hibride, Renault se situează pe locul al doilea în Europa, cu peste o treime din vehiculele vândute având motorizare hibridă (+45% vs S1 2023). Clio, Austral şi Captur se află în Top 10 al modelelor hibrid cele mai vândute la nivel european.
Vehiculele 100% electrice reprezintă aproape 12% din vânzările mărcii Renault, acest procent urmând să crească în urma lansării modelelor Scenic E-Tech electric şi Renault 5 E-Tech electric. Lansat la jumătatea anului 2022, Mégane E-Tech electric figurează pe locul al treilea în categoria sa la nivel european”, a mai anunţat Renault Group.