General Motors își continuă revenirea în Europa, conform planului, cu automobile electrice, și lansează cel mai nou model al mărcii sale premium, Cadillac. Este vorba despre un SUV care va concura direct cu celebrele Mercedes EQE, BMW iX și Audi Q8 e-tron, cele mai populare SUV-uri electrice din clasele superioare.
Sunt deja câțiva ani de când a început să fie pusă în practică decizia strategică a General Motors de revenire pe piața din Europa, a treia piață auto a lumii, după China și SUA, și chiar a doua, dacă ne limităm doar la vehiculele electrice. Planul de revenire se bazează în primul rând pe mărcile premium ale grupului și, evident, pe propulsia electrică, pentru că pe acest segment restricțiile sunt inexistente și nu pot aduce penalități niciunui constructor, așa cum se întâmplă pe segmentul de motoare cu combustie.
Primul automobil electric pe care îl lansează GM în Europa este Cadillac Lyriq, un SUV de clasă mare, cu tracțiune integrală și cu un preț care încearcă să se bată cu cele mai puternice modele europene din segment: Mercedes EQE, Audi Q8 e-tron și BMW iX, toate mașini nu doar performante, dar și pline de tehnologie. Modelul Cadillac a fost anunțat cu un preț de 80.500 de euro, mult mai ieftin decât rivalele europene, care se apropie de 100.000 de euro, în speranța că va atrage atenția clienților pentru care încă mai înseamnă ceva numele Cadillac. De altfel, prețul a scăzut față de momentul în care Lyryq a fost introdus în premieră în Elveția, la finalul anului trecut, iar vânzările erau posibile doar online. Acum, modelul s-a extins pe alte piețe din Europa, între care Suedia, Franța, Germania și, în curând Marea Britanie și costă cu circa 5.000 de euro mai puțin.
Reprezentanții Cadillac au spus că se poziționează ca o marcă de înaltă performanță pe segmentul electric, fiind subliniate rădăcinile americane. Designul este una dintre caracteristicile cu care încearcă să iasă în evidență, pe lângă preț.
Echipamentele standard ale lui Lyriq includ diferite sisteme de asistență, scaune din piele precum și alte dotări care în mod normal sunt echipamente opționale. Chiar dacă marca nu intenționează să-și deschidă prea multe shhowroom-uri, este pregătită o rețea de spații de expunere, în centrele orașelor. Chiar și așa, sistemul de vânzări va rămâne online, cu vânzări directe ale companiei, fără dealeri intermediari..
General Motors s-a retras din Europa în 2017, odată cu vânzarea mărcii Opel, la scurt timp după închiderea tuturor activităților mărcii Chevrolet. În Europa, grupul auto american a rămas doar simbolic, cu o companie cu sediul în Elveția, prin care a vândut câteva zeci de mașini Cadillac și Corvette pe an. În 2021, compania a anunțat numirea unui nou CEO peste afacerile din Europa, care a primit o misiune dificilă: să contureze un model de afaceri care să permită creșterea vânzărilor de automobile pe această piață, având în vedere potențialul și dimensiunile acesteia.
Lyriq este primul automobil Cadillac construit pe platforma Ultium, una care aduce performanțe în special pe zona de baterie și viteze de încărcare. Cadillac Lyric are o baterie de 102 kWh, ce alimentează două motoare cu o putere însumată de 528 CP, având o autonomie de 530 km.
La interior, șoferul are în față un display uriaș, de 33 de inci, care include atât instrumentarul de bord, cât și zona de multimedia. Sistemul de operare al platformei de infotainment ar integrate serviciile Google, inclusiv Maps. Încărcarea bateriei se poate face cu până la 22 kW la prize AC, precum și la prize rapide, DC, cu până la 190 kW.
Mașina are două versiuni de echipare, Luxury și Sport, cu diferențe mici între ele, în special estetice și de echipamente, având aceleași performanțe dinamice.