Constructorul de automobile premium Mercedes-Benz a anunțat oficial că își modifică planurile de electrificare, după ce CEO-ul companiei, Ola Kallenius, declarase că are în vedere prelungirea producției de mașini cu motoare cu combustie.
Planurile Mercedes-Benz de trecere la propulsia complet electrică începând cu 2028 au fost anulate, după cum a anunțat compania într-un răspuns transmis Handelsblatt, în care precizează că investițiile într-o platformă complet electrică MB.EA Large au fost anulate. Compania își va reconfigura planurile de producție pentru modelele cu motoare cu combustie, hibride, și pentru cele electrice, conform cererii pieței. „Ritmul transformării este determinat de condițiile pieței și de dorințele clienților noștri”, au precizat reprezentanții constructorului german.
Primele modele care ar putea fi afectate sunt Clasele E și S, ale căror versiuni EQS și EQE ar fi trebuit să treacă pe noua platformă. Modelele C și GLC vor fi lansate la timp și nu vor fi afectate de noua decizie.
Șeful Mercedes, Ola Källenius, a declarat în cadrul Adunării Generale a acționarilor companiei Mercedes-Benz că ținta sa rămâne atingerea neutralității de carbon în 2039, pentru întreg lanțul de producție, dar până atunci atingerea altei ținte, cea cu zero emisii pentru mașinile vândute, „s-ar putea să dureze mai mult decât ne așteptam”. „Suntem pregătiți pentru orice scenariu. Creăm condiții pentru a deveni complet electrici”, spune Kallenius, dar amintește că sunt mulți factori care au afectat ritmul transformării companiei. El amintește doar de infrastructura de încărcare, care nu este suficientă.
Din aceste motive, șeful Mercedes precizează că „vor decide clienții”, explicând că mașinile electrice și motoarele cu combustie electrificate „ultra-moderne” vor fi amândouă prezente în anii care urmează, „până în anii 2030”. „Vom construi Mercedesul perfect pentru orice dorință”.
Ola Kalenius enumeră avantajele pe care le are compania în fața acestei noi situații: uzine adaptabile, care pot produce mașini cu combustie împreună cu mașini electrice, fiind posibilă o reacție rapidă în funcție de piață. El mai reamintește că va menține atenția pe segmentele superioare, cu un S Class care are o cotă de piață de aproximativ 50% în regiunile cheie, pe segmentul său, cu vânzări în creștere pentru G Class, pentru Maybach și pentru AMG.