La doar câteva săptămâni după ce BYD a anunțat oficial planul său de a construi o uzină în Ungaria și la câteva zile după ce ibericii au declarat că Chery va produce mașini în Spania, un alt producător chinez pare gata de a începe asamblarea de mașini în Europa.
Guvernul italian a inițiat negocieri cu grupul chinez Dongfeng pentru a atrage o investiție într-o uzină auto în Peninsulă, susțin surse apropiate discuțiilor.
Conform surselor Bloomberg, Dongfeng Motor Corporation, partener al grupului Stellantis în China, ia în calcul o investiție în Italia pentru a dezvolta o capacitate anuală de producție de peste 100.000 de vehicule. Informația privind negocierile și potențiala investiție au fost confirmate de Qian Xie, cel care conduce operațiunile Dongfeng în Europa.
Italia încearcă de luni bune să atragă un nou producător auto în țară, după ce a intrat în conflict cu șefii grupului Stellantis – cel care include și mărcile italiene Alfa Romeo, Fiat și Lancia – pe tema planurilor de producție și menținerea locurilor de muncă.
„Italia este una dintre cele mai mari piețe auto din Europa, iar pentru un producător auto chinez a avea producție locală înseamnă că poți aproviziona toate celelalte țări din zonă”, a declarat Qian Xie într-un interviu acordat la Milano.
Discuțiile cu oficialii de la Roma sunt în curs de desfășurare, iar guvernul va oferi Dongfeng câteva opțiuni pentru locațiile de producție în următoarele câteva săptămâni, a menționat el.
Acest plan ar putea însă aduce guvernul și Stellantis în poziții chiar mai complicate și ar putea avea efecte dezastruoase asupra industriei auto din peninsulă. Asta pentru că directorul general aș Stellantis, Carlos Tavares a avertizat la începutul acestei luni că va trebui să ia „decizii nepopulare” dacă un producător chinez de vehicule electrice se va stabili în Italia.
Dongfeng Motor Corporation, care, pe lângă faptul că fabrică în China automobile ale grupului Stellantis sub mărcile Peugeot și Citroen, se află sub presiune în propria țară din cauza scăderii cererii de automobile alimentate cu benzină, are planuri mari de expansiune care includ și Europa. Ar urma astfel calea deschisă de conaționalii de la BYD și Chery.
Deocamdată, este cert că, de la un vârf de 2,83 de milioane de mașini vândute în 2017, vânzările Dongfeng au scăzut anul trecut cu 38%, la doar 1,72 de milioane.
„În Italia poți profita de toată moștenirea puternică pe care țara o are în industria auto”, a mai menționat Xie adăugând și că, în ciuda faptului că Dongfeng crede „cu tărie” într-un viitor electric, deocamdată pentru Italia constructorul auto va trebui să se concentreze pe mașini hibride.
De altfel, Italia pare o destinație perfectă pentru producția de modele cu sisteme hibride de propulsie. Cum motorizările diesel aproape că au dispărut de pe piață, iar cele electrice ocupă doar circa 4% din totalul vânzărilor – mult sub media europeană de 15% – mașinile alimentate cu benzină și, mai ales, cele hibride, au mari șanse să devină ținta multor clienți.