Compania chineză de automobile electrice BYD îşi extinde rapid gama pentru a include vehicule care concurează cu producătorii auto tradiţionali, cu Tesla pe segmentul premium şi cu Jeep pe segmentul off-road, transmite CNBC.
BYD a prezentat marţi trei noi modele pentru marca sa Fang Cheng Bao: un SUV off-road „Leopard 8”, un SUV „Super 3″ orientat spre condusul în oraş şi o maşină sport „Super 9”.
Compania nu a anunţat preţurile. În schimb, BYD a sugerat că mai multe detalii vor fi făcute publice la Salonul Auto de la Beijing de săptămâna viitoare.
BYD şi-a lansat marca Fang Cheng Bao în vara anului trecut, concentrându-se pe „nevoile personalizate ale consumatorilor”, în special în ceea ce priveşte vehiculele de teren şi maşinile sport. Primul vehicul al mărcii, un SUV off-road cu propulsie hibridă numit „Leopard 5”, a fost lansat în noiembrie cu un preţ de pornire de aproximativ 290.000 de yuani (40.845 de dolari).
BYD vinde, de asemenea, un SUV off-road şi o maşină sport sub marca sa de lux Yangwang, lansată la începutul anului trecut pentru a se adresa consumatorilor dispuşi să cheltuiască aproximativ 1 milion de yuani sau mai mult pe maşină.
Lansările de maşini BYD au loc pe fondul unei concurenţe acerbe pe piaţa vehiculelor electrice din China. Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a lansat luna trecută prima sa maşină electrică, care concurează direct cu Model 3 de la Tesla.
Producătorii auto din China, precum BYD, Great Wall, Chery şi SAIC, plănuiesc să exporte mai multe maşini în Europa, atât pentru a-şi menţine în funcţiune fabricile din China, cât şi pentru a profita de apetitul regiunii pentru automobilele electrice.
Exporturile de automobile din China în 2023 au fost cu 58% mai mari decât în anul precedent, ceea ce a determinat o remodelare semnificativă a pieţei auto. În primele două luni ale acestui an, principalele destinaţii de export ale maşinilor chinezeşti au fost Belgia, Regatul Unit, Germania şi Olanda.