Un număr foarte mare de automobile BMW vor fi rechemate în service pentru remedierea unei posibile defecțiuni a sistemului de recirculare a gazelor arse. Eroarea de funcționare poate conduce la efecte severe, inclusiv incendiu la bord.
O scurgere de lichid a sistemului EGR de pe unele modele BMW stă la baza unei rechemări care cuprinde până la 2 milioane de mașini ale mărcii la nivel global. În Europa, numărul ar putea reprezenta jumătate din cel la nivel internațional, având în vedere că circa 800.000 de unități sunt vizate de rechemare în Germania.
Problema este una mai veche, fiind inițiate mai multe rechemări începând din 2018, din cauza aceleiași defecțiuni a sistemului EGR. Pe scurt, este vorba despre scurgeri de glicol, un alcool folosit pentru răcirea gazelor. Acesta poate conduce cu ușurință la aprinderea gazelor de eșapament aflate la o temperatură ridicată sau a reziduurilor de ulei din motor, efectul cel mai grav fiind incedierea vehiculului.
Defecțiunea a generat costuri ridicate și mărcii Toyota, pentru modelele care foloseau motoare cumpărate de la BMW, fiind rechemate circa 120.000 de automobile Toyota. Până acum, reprezentanții BMW au precizat că au fost înregistrate cazuri rare de mașini care au luat foc din cauza acestor scurgeri, descrise ca fiind „cazuri sporadice”.
Prima soluție de remediere a problemei nu a rezolvat pierdere de glicol, după cum au explicat cei de la BMW, astfel că au continuat să caute soluții noi. În acest moment există o soluție tehnică bazată pe o nouă generație de sisteme EGR, produsă de un nou furnizor, însă numărul mare de vehicule face dificilă înlocuirea într-un interval de timp scurt.
Practic, rechemarea acoperă aproape toată gama de automobile BMW, cu motoare cu combustie, atât Seriile 1, 2, 3, 4, 5, 6 și 7, cât și SUV-urile X1, X3, X4, X5 și X6. Mașinile vizate au fost fabricate între 2010 și 2022.
Odată ajunsă în service, mașina va fi verificată de angajații service-ul BMW, pentru a vedea dacă există scurgeri de lichid. Dacă este cazul, sistemul va fi înlocuit.