Interesul major al grupului Renault pentru piața din Turcia este dovedit încă o dată prin lansarea mărcii Alpine, un brand premium sport, în premieră, pe o piață de pe care Dacia va fi retrasă pentru a lăsa loc Renault.
Brandul Alpine va fi lansat luna aceasta pe piața din Turcia, în premieră, într-o mișcare destinată consolidării prezenței grupului Renault pe această piață importantă. Primul showroom va fi deschis În Isstanbul, cu ajutorul unui partener local și va vinde cele trei versiuni ale unicului model al Alpine, A100. Alpine are pregătit un eveniment de lansare special, pe cel mai înalt munte din vestul Turciei, Uludag, unde vor avea loc teste pe un circuit de 8 kilometri.
Până acum, Alpine și-a deschis showroom-uri în Japonia, Israel, Maroc și Singapore, în planul său de expansiune la nivel global, care cuprinde și lansări ale unor modele complet electrice. Până în 2030, sunt pregătite șapte modele noi, primul fiind A290, o versiune premium sport a lui Renault 5, care va debuta chiar în acest an.
„Suntem mândri să deschidem primul nostru centru alpin în Turkiye. La vârful inovației sportive, Alpine se alătură celorlalte mărci ale Grupului Renault deja stabilite în țară cu emblematicul său A110. Acest al 155-lea outlet alpin la nivel mondial face parte din strategia noastră de expansiune internațională. Turkiye este a cincea țară din afara Europei în care Alpine este prezent”, explică Antonino Labate, Alpine VP Sales, Marketing & Customer Experience.
Renault subliniază din nou interesul pe care îl are pentru Turcia și precizează că este „o țară strategică pentru Grupul Renault”. Partenerul Renault în distribuția Alpine este OYAK, cu care francezii au o colaborare încă din 1969, compania turcă fiind dealer Renault și Dacia.
Pentru Dacia, planurile Renault care vizează Turcia nu sunt cele mai fericite, pentru că încă din toamna anului trecut reprezentanții Renault au anunțat că Duster nu se va mai vinde sub brandul Dacia, odată cu trecerea la generația a treia, ci sub brandul Renault.
Mașina va fi produsă local, într-o uzină Renault, de unde va fi distribuită și pe alte piețe.
Asta înseamnă că Dacia va rămâne pe piața locală doar cu Sandero, având în vedere că Logan este vândut dintotdeauna ca Renault Taliant, pe piața turcă și, conform informațiilor neoficiale, Dacia urmează să se retragă complet din Turcia.