Grupul Stellantis a anunțat o nouă investiție foarte mare în America de Sud, pentru lansarea a peste 40 de vehicule noi și pentru dezvoltarea și producția de tehnologii cu emisii reduse.
Noul plan de investiții al Stellantis, considerat a fi unul record pentru regiunea Americii de Sud, în valoare totală de 5,6 miliarde de euro (30 de miliarde de reali brazilieni) va fi realizat între 2025 și 2030, va reprezenta cea mai mare investiție din istoria industriei auto braziliene și sud-americane. Investițiile urmăresc dezvoltarea și lansare a peste 40 de vehicule noi și dezvoltarea de noi tehnologii Bio-Hybrid, tehnologii inovatoare de decarbonizare în cadrul lanțului de aprovizionare auto și noi oportunități comerciale.
„Acest anunț ne întărește încrederea și angajamentul față de viitorul industriei auto din America de Sud și este un răspuns la mediul de afaceri favorabil care predomină acolo”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis. „Ca parte esențială a strategiei noastre de creștere a celui de-al treilea motor, America de Sud va juca un rol cheie în accelerarea decarbonizării sectorului mobilității, împreună cu oamenii noștri, rețeaua logistică și partenerii noștri”.
Strategia Dare Forward 2030 a grupului Stellantis prevede investiții de peste 50 de miliarde de euro în electrificare în următorul deceniu și pentru a deveni o companie neutră de carbon în toate activitățile până în 2038, cu un procent de compensare a emisiilor reziduale de o singură cifră. America de Sud joacă un rol de lider în „al treilea motor”, așa cum este denumită regiunea care include America de Sud, regiunea Orientului Mijlociu și Africa, China, India și Asia-Pacific și contribuie decisiv la creșterea veniturilor Stellantis în afara Americii de Nord și Europei.
Unul dintre produsele ce vor fi dezvoltate este tehnologia de ultimă oră Bio-Hybrid, care combină electrificarea și sistemele de propulsie hibride alimentate cu biocombustibili (etanol) la trei niveluri diferite. Stellantis, sub marca FIAT, a fost primul producător care a dezvoltat și implementat un motor alimentat cu biocombustibil care utilizează 100% etanol. În viitor, Stellantis va produce în regiune și un vehicul electric cu baterie (BEV).
Stellantis este lider pe cele trei piețe principale din America de Sud, Brazilia, Argentina și Chile. Anul trecut, vânzările totale ale Stellantis în regiune au depășit 878.000 de vehicule, cu o cotă de piață de 23,5%. Compania este numărul unu în vânzări în Brazilia, cu o cotă de piață de 31,4% și își menține primul loc în vânzările de vehicule utilitare ușoare în America de Sud, cu o cotă de piață de 28,6%. Fiat este cel mai bine vândut brand în Brazilia și America de Sud, iar pickup-ul Fiat Strada este cel mai bine vândut vehicul din țară și regiune.