Gravity Mobility, un startup de infrastructură pentru vehicule electrice susținut de Google, a deschis publicului cea mai rapidă soluție de încărcare din Statele Unite, în timp ce încearcă să atragă clienți pentru flote, scrie Reuters.
Principalii operatori de flote vor avea acces la 24 de încărcătoare Gravity de 500 kilowați (kW) în New York, a declarat luni Gravity. Dispozitivele se pot încărca la o rată de 2.400 de mile de autonomie pe oră sau 200 de mile (320 de kilometri) în cinci minute.
Compania are capacitatea de a fabrica și de a implementa mii de încărcătoare pe an, iar mai multe locații sunt deja în curs de dezvoltare, în afară de primul din Midtown Manhattan, a precizat aceasta.
“Dacă vă uitați la câte Superchargers (Tesla) sunt adăugate pe an, putem adăuga la fel de multe sau mai multe pentru a ne dezvolta rețeaua. Nu există nimic care să blocheze acest lucru”, a declarat directorul general al Gravity, Moshe Cohen, pentru Reuters.
Tesla a semnat un număr mare de acorduri cu Ford, General Motors și o serie de alți producători auto pentru a permite vehiculelor de la toate mărcile să acceseze rețeaua sa de încărcare de peste 15.000 de unități. Extinderea la acest nivel ar putea fi o provocare.
Gravity intenționează să strângă mai multe fonduri în acest an pentru a-și extinde rețeaua de încărcătoare de mare viteză în Statele Unite.
“Vom face mai multe strângeri de fonduri, bineînțeles, obiectivul nostru este să ne extindem imediat la nivel național și, prin urmare, avem destul de mult interes”, a declarat CEO-ul Cohen.
Încărcătoarele Gravity sunt de mărimea unei valize de mână, în comparație cu standurile mari desfășurate de producătorii de automobile și de alți operatori de rețele de încărcare a vehiculelor electrice.
Cu toate acestea, majoritatea mașinilor electrice au o viteză de încărcare maximă de 350 kW, urmând ca modelele viitoare să poată profita de încărcătoare mai rapide.
La sfârșitul anului trecut, producătorul de încărcătoare pentru vehicule electrice ChargePoint a anunțat produsul Express Plus Power Link 2000, care este capabil să încarce două vehicule simultan la viteze de până la 500 kW, în timp ce încărcătoarele Supercharger de la Tesla au o limită de 250 kW.