Tranziția către electrificare pare să întâmpine unele rezistențe. Acum, cu ratele dobânzilor în creștere, cumpărătorii din SUA se îndepărtează și de modelele de lux. Ca rezultat, Mercedes-Benz a anunțat planuri de a-și concentra atenția către mașinile de nivel de intrare, integrând o gamă mai mare de vehicule cu motoare pe benzină în gama sa.
Mai mulți producători auto au adoptat o strategie axată pe margini în anii din jurul pandemiei. Oferta era redusă, cererea era într-un fel ieșită din comun, ratele dobânzilor erau adesea aproape de zero, și producerea de mașini de lux de top a funcționat bine pentru multe mărci. Acum, această strategie nu mai este la fel de eficientă, deoarece oferta este în creștere și ratele dobânzilor sunt, de asemenea, mai mari.
Pentru a menține cifrele de vânzări ridicate, Mercedes ar fi informat dealerii într-o întâlnire în ianuarie că va schimba mixul de oferte, punând mai mult accent pe modelele la prețuri mai mici și mai puțin pe vehiculele electrice. Primele pe listă vor fi mai multe mașini de nivel de intrare, cum ar fi GLC-ul. În plus, va crește producția de mașini pe benzină și hibrizi pentru a satisface cererea clienților din SUA. Aceasta nu este foarte diferită de ceea ce face și Nissan.
Analizații par să aibă o opinie pozitivă despre această schimbare. „Mercedes ține pasul cu realitatea în loc să încerce să o schimbe,” a declarat Ivan Drury, director al Edmunds Insights, pentru Autonews. „Ultimul an a arătat că poți zbura doar atât de sus înainte de a deveni deconectat. Vehiculele de nivel de intrare permit consumatorilor să simtă ce urmează dacă își permit să rămână în familia mărcii.”
Din spusele dealerilor, nu par foarte încântați de stocarea vehiculelor electrice. „Cheltuielile cu stocarea mă sufocă,” a spus un dealer pentru AutoNews. „Aș prefera să am mașini de nivel de intrare cu o rată de rotire de mai puțin de 30 de zile, de pe care pot obține un mic profit, decât să port mașini [electrice] de 100.000 de dolari timp de jumătate de an și să pierd bani.”
Un altul spune că chiar și clienții de top preferă benzina în loc de electric. „Nu cred că există spațiu pentru Mercedes acolo,” a spus un executiv. „Majoritatea clienților noștri de lux care caută mașini orientate spre performanță vor alege un motor pe benzină în loc de unul electric.” Concentrarea pe modelele non-electrice mai ieftine ar putea oferi lui Mercedes impulsul de vânzări de care are nevoie pentru a-și continua creșterea pe tot parcursul anului 2024.
25 de noi versiuni în gama din SUA în acest an
Mercedes și-a notificat dealerii din SUA despre planurile de a crește disponibilitatea vehiculelor tradiționale pe benzină și hibride în acest an, aducând pe piață 25 de modele noi și actualizate. Acest lucru include extinderea gamei de modele S-Class și GLE cu variante plug-in hybrid, precum și introducerea unui crossover GLC electrificat până în toamnă.
„Până la sfârșitul acestui trimestru, vom vedea o mare schimbare în mixul de stocuri, cu oferta de mașini pe benzină fiind mai mare decât cea electrică,” a spus un dealer pentru Autonews.
„Suntem foarte fericiți să aducem pe piață ceea ce este necesar, adică echilibrul potrivit de produse pe benzină, produse electrice și acum adăugând și PHEV în mix,” a declarat Senol Bayrak, director de vânzări la Mercedes-Benz USA.