Veniturile Toyota Motor au crescut în cele trei trimestre ale anului fiscal 2023 – 2024 cu peste 20 de procente, ducând compania la rezultate record pentru perioada analizată, pe fondul atingerii unor valori istorice la vânzările de vehicule.
Toyota a vândut în intervalul aprilie – decembrie 2023 un număr de 7,3 milioane de vehicule, cu 12,4% mai multe decât în intervalul similar din anul anterior, ceea ce a condus la performanțe financiare fără precedent pentru compania japoneză, care are bugete de investiții în propulsia electrică mult mai mici decât rivalii europeni sau chinezi.
Toyota a înregistrat venituri totale de 34.022 de miliarde yeni, adică aproximativ 213 miliarde euro, în creștere cu 23,9% față de anul anterior, ajungând în intervalul menționat la un profit operațional de 4.240 miliarde yeni, adică aproximativ 26,5 miliarde euro, cu 2,1% mai mult decât în anul fiscal anterior. Profitul raportat de companie pe cele nouă luni, respectiv primele trei trimestre ale anului fiscal, este de aproximativ 4.000 miliarde yeni, adică aproximativ 24,7 miliarde euro, cu 8 procente peste profitul net din primele trei trimestre ale anului fiscal anterior.
Compania prognozează venituri de 43.500 miliarde yeni la finalul anului fiscal, adică pe 31 martie 2024, cu 4.900 miliarde yeni profit operațional, mai mare cu aproape 80% față de anul anterior, și un profit net de 4.500 miliarde yeni, cu 83,6% mai mult decât în anul fiscal 2023.
Este cunoscut faptul că producătorul Toyota și-a concentrat investițiile pe vehiculele hibrid și PHEV, având în acest moment doar un singur autoturisme complet electric în ofertă, renunțând în schimb la vânzarea de mașini diesel pe piețele occidentale, inclusiv Europa. În acest fel, Toyota și-a majorat vânzările de mașini hibride cu 38 de procente, în cele 9 luni, beneficiind în schimb de costuri reduse operaționale, prin investiții mai mici în vehicule electrice.
Toyota a anunțat în urmă cu câteva zile rezultatele de vânzări pe anul calendaristic 2024, cu 11,2 milioane de vehicule, cel mai mare volum vândut vreodată de companie, depășind cu aproximativ 2 milioane de vehicule principalul rival, VW Group.