Planurile mărcii Maserati de lansare a noilor Levante și Quattroporte au fost amânate, potrivit datelor anunțate de companie, după ce presa din Italia a scris că cel puțin unul dintre modele a fost oprit.
Maserati a trecut printr-o perioadă dificilă în anii dinaintea fuziunii Fiat Chrysler cu PSA, având dificultăți în lansarea de noi produse. Ulterior, odată cu crearea Stellantis, cea mai luxoasă marcă a grupului a primit susținere necondiționată și resurse suficiente pentru electrificare. Din păcate, însă, informațiile referitoare la viitoarele lansări ale brandului italian nu sunt optimiste. SUV-ul Levante este unul dintre aceste modele care se lovesc de unele obstacole în lansarea unei noi generații.
Lansat în 2016, SUV-ul își încheie ciclul de viață în 2024, urmând să fie oprită producția sa, moment în care ar fi trebuit să fie înlocuit de un nou model. Amplul proces de electrificare demarat de Stellantis prevedea ca în 2024 să asistăm la premiera noului automobil cu an de producție 2025. Cele mai noi informații publicate de companie arată că următoarele lansări prevăzute vor fi MC20 Folgore (versiunea electrică), în 2025, și abia în 2027 un SUV cu propulsie electrică, adică înlocuitorul lui Levante. De asemenea, noul Quattroporte complet electric a fost anunțat pentru 2028, cu trei ani de întârziere față de planul inițial, în condițiile în care producție vechiului Quattroporte a fost oprită anul trecut.
Nu sunt deocamdată cunoscute motivele amânărilor, dar cel mai probabil acestea țin de dezvoltarea tehnologiilor pe care cele două companii ar urma să le utilizeze.
Stellantis a prezentat în urmă cu câteva zile noua platformă STLA Large, care va fi folosită de mărcile care au în gamă automobile de mari dimensiuni, limuzine sau SUV-uri. Între aceste mărci, cea mai importantă este Maserati, un brand care obișnuia cândva să genereze profituri uriașe celor de la Fiat și care are nevoie în acest moment de o restructurare financiară. Calendarul dezvoltării și implementării acestei platforme ar putea să stea la baza amânărilor noilor modele Maserati.
„Drumul către electrificare va continua cu noul MC20 Folgore în 2025, un E-SUV mare complet nou, BEV, în 2027 și următoarea generație de Quattroporte BEV în 2028”, a anunțat compania oficial.
Până în momentul 2027, când va fi lansat primul model electric din noua generație, Maserati ar putea avea o problemă serioasă din cauza absenței unor produse competitive pe segmentele cele mai importante, deoarece, pe lângă oprirea lui Quattroporte, tot în 2023 a fost scos din producție și Ghibli. Practic, în acest moment Maserati nu va mai oferi clienților săi nicio limuzină timp ce trei ani.
Vânzările Masetati se bazează în acest moment pe SUV-ul Grecale, care oferă și o versiune electrică, acoperind aproximativ 80% din toate livrările mărcii la nivel global. În 2023, datele neoficiale arată că Grecale a vândut circa 6.100 de exemplare, dintr-un total de circa 8.000 de autoturisme livrate întreg anul.
„Conduși de inima noastră din Modena, mergem la maxim pentru a conduce schimbările în materie de electrificare, cu două dintre modelele noastre emblematice deja disponibile pentru cumpărare în versiunile lor 100% electrice, iar un altul pe drum în acest an. Vom oferi clienților noștri preferați cel mai puternic Maserati construit vreodată , împingând granițele plăcerii de a conduce într-o nouă eră. Cu viziunea și planul nostru strategic pe termen lung, dorim să punem o amprentă în lumea luxului cu excelența unică în producția italiană, promovând constant calitatea distinctivă și construind viitorul nostru cu un model de afaceri dedicat, care garantează clienților noștri cele mai bune produse care reflectă valorile Tridentului”, a transmis Davide Grasso, CEO Maserati, odată cu confirmarea noilor date de lansare.