Autoritatea federală pentru transporturi din Germania, KBA, a deschis o investigație care vizează constructorul auto BMW, pentru a analiza suspiciunile în cazul unui dispozitiv de manipulare a emisiilor.
Dosarul a fost deschis la plângerea făcută de o asociație de mediu, care are la activ o serie de procese câștigate împotriva companiilor auto. În cazul BMW, plângerea are în centru modelul X3, un SUV despre care acuzațiile spun că ar fi fost echipat cu un dispozitiv care permitea oprirea sistemului de control al motorului. Informația a fost publicată de presa germană și a fost confirmată de KBA.
BMW X3 produs între 2010 și 2014 a mai făcut obiectul unor plângeri, problema sesizată fiind emisiile reduse de oxizi de azot (NOX) în situațiile în care aerul condiționat este oprit. În testele de laborator, procesul nu funcționează similar, de aici fiind pornite suspiciunile care urmăresc o posibilă manipulare a emisiilor în cazul testelor făcute de autorități, ceea ce reprezintă o situație interzisă de legislația europeană.
Cei de la KBA, autoritatea de transport, spun că este vorba despre motorul de 2.0 litri, confirmând că au inițiat audieri în acest caz, încă din luna august 2023. Motorul vizat a fost omologat în Irlanda, dar KBA spune că este în legătură cu instituțiile corespondente din această țară.
Cei de la BMW au declarat doar că sunt în legătură cu autoritățile în legătură cu un model produs între 2010 și 2014. În rest, au refuzat să comenteze alte acuzații sau posibile implicații.
Nu este încă foarte clar nici care ar putea fi numărul de automobile implicate, nici care ar putea fi consecințele din punct de vedere financiar în cazul în care s-ar ajunge la acuzații oficiale privind utilizarea de dispozitive de manipulare a emisiilor.
BMW este singura companie auto din Germania care a rămas neatinsă de scandalul manipulării emisiilor din urmă cu un deceniu. Mărcile grupului VW, dar și Mercedes-Benz, au fost nevoite să plătească amenzi și despăgubiri pentru diferite fapte considerate ilegale de autoritățile germane.