Kia a câștigat două distincții prestigioase la premiile „Good Design Awards 2023”, recunoscând devotamentul mărcii pentru designul emoționant și captivant, așa cum este exprimat prin filozofia sa transformatoare „Opposites United”.
Filosofia de design „Opposites United” concepută de Kia a fost dezvăluită pentru prima dată în 2021, inspirându-se din contrastele regăsite în natură și umanitate. Filosofia transcende designul automobilelor companiei, comunicându-și hotărârea față de alte două domenii vitale compatibile, care au ajuns să fie în contradicție unul cu celălalt – bunăstarea umană și sustenabilitatea mediului. Filosofia de design revoluționară a fost întruchipată pentru prima dată de către modelul premiat EV6 și va fi văzută în gama de 15 modele, 100% electrică a mărcii până în 2027.
În cazul designului modelului EV9, acest lucru este indicat de linii și suprafețe simple, clare, care emană încredere, claritate și calm în egală măsură, precum și o semnătură „Digital Tiger Face”, care oferă un aspect și un sentiment vizionar și futurist.
Designerii Kia s-au străduit să confere modelului EV9 cu șapte locuri un aspect vizual atractiv fără precedent, armonizând în mod unic agilitatea unui automobil EV cu robustețea unui SUV și sporind utilizarea spațiului cu un profil elegant. De asemenea, au implementat un design exterior robust, dar rafinat, utilizând simbolismul vizual al poligoanelor și triunghiurilor.
„Cu EV9 ne-am propus să creăm un design modern, care nu numai că a deschis noi orizonturi, dar a comunicat instinctiv puritatea, caracterul practic și siguranța automobilului din interior”, a declarat Karim Habib, vicepreședinte executiv și șeful Kia Global Design. „Acest lucru este în concordanță cu filozofia generală de design Kia, care urmărește să ofere utilizatorilor puterea de a profita la maxim de viața lor, oferind produse captivante, spații inovatoare în mașină și servicii convenabile care inspiră clienții și îi eliberează să desfășoare activitățile care le plac cel mai mult.”
Sistemul de infotainment „Ki” dezvoltat de Kia pentru modelul EV9 subliniază identitatea mărcii, cu accent pe conceptele vizuale ale filosofiei Opposites United. O linie înclinată care reprezintă tendințele în creștere este aplicată pe elementele sistemului infotainment, de la pictograme, la fonturi, la panoul de instrumente, ca element vizual cheie.
Această linie diagonală promovează un aspect distinctiv și unificat, menținând în același timp claritatea și percepția. Experiența utilizatorului (UX) privind încărcarea automobilelor electrice (EV) și sistemul „Vehicle to load” (V2L) este proiectată pentru a fi mai intuitivă și mai lizibilă, cu o configurație a interfeței de utilizare optimizată pentru afișaj panoramic, facilitând recunoașterea tranzițiilor semnalului și contextualizarea informațiilor privind încărcarea și descărcarea bateriei. De asemenea, a fost dezvãluit un stil grafic care nu numai că se aliniază cu aspirațiile mărcii Kia, dar completează și designul automobilului, utilizând culori ușor de recunoscut și prietenoase din punct de vedere vizual pentru a completa o experiență de brand unică și contemporană pentru Kia.
„Cu acest design intuitiv și atractiv, le-am oferit clienților noștri o interfață familiară și confortabilă pentru a le îmbunătăți experiența generală”, a declarat Haeyoung Kwon, Vice President și Head of Infotainment Development Center. „Suntem mândri să oferim aceste funcții premiate care prioritizează cu adevărat nevoile și satisfacția clienților noștri importanți.” Sărbătorind cea de-a 73-a aniversare, programul „Good Design Awards” este una dintre cele mai longevive competiții de design din lume. În fiecare an, programul selectează o listă cu cele mai bune grafice și produse de design care au trasat noi direcții inovatoare și au împins limitele pentru produse competitive pe piața mondială.