Hot-hatch electrificat? Noul Opel Astra GSe arată că se poate, iar compacta mărcii germane din grupul Stellantis a venit în această formă la testele Autoreport.ro.
Opel Kadett GSi sau Opel Astra OPC au împreună un trecut, dar și un renume, au făcut furori printre fanii mărcii, dar și pe străzi. Versiunile sportive ale modelelor de segment C ale mărcii germane au acum un urmaș în mașina testată de noi: Opel Astra GSe. Odată cu electrificarea, se schimbă și gamele producătorilor, iar acest model este urmașul celor menționate în începutul articolului nostru.
Opel a vândut aproape 15 milioane modele Astra de la premiera succesorului Kadett în 1991. A ajuns acum la cea mai atrăgătoare formă a sa.
Noul Opel Astra este o adevărată declaratie de design pentru marcă. Mai dinamic ca niciodată, cu suprafețe strălucitoare, vaste, eliberat de elemente de prisos și cu o nouă față a mărcii – Opel Vizor. A șasea generație s-a lansat anul acesta ca o mașină cu look sportiv în cinci uși, mai spațioasă totuși decât predecesoarea sa. Pe actualul model Astra debutează cea mai recentă versiune a blocurilor optice adaptive Intelli-Lux LED® Pixel Light. Tehnolgia vine direct de pe nava amiral a mărcii Opel, modelul Insignia, iar cu cele 168 elemente LED, și deschide drumul în segmentele de piață compact și mediu.
Denumirea vine de la GSe (Grand Sport electric), iar Astra nu este singurul model Opel care a primit acest tratament. Noul Opel Astra GSe va putea fi recunoscut după jantele cu diametrul de 18 inch, inspirate de cele utilizate de conceptul Manta GSe. Avem apoi emblemele GSe, spoilerul față specific și scaunele sport cu părți îmbrăcate în Alcantara.
Silueta este una sportivă, iar partea spate are integrate niște blocuri optice subțiri și cu design futurist. Pe lângă numeroasele elemente și inscripții cu GSe, versiunea specială se remarcă prin faptul că are garda la sol mai coborâtă cu 10 mm.
Modelul testat are sub caroserie un sistem de propulsie plug-in hybrid care dezvoltă 225 de cai putere și 360 Nm cuplu. Această versiune vine cu îmbunătățiri la nivelul direcției, suspensiei și sistemului de frânare. Desigur că acest câștig se reflectă în manevrabilitatea și stabilitatea mașinii. Puterea este livrată prompt de transmisia automată, asta dacă rulați în modul hibrid… mai puteți opta pentru modul eco, iar în modul EV mașina poate rula până la 60 de km în traficul urban pe mod full electric.
În interior au loc 5 persoane, iar portgabajul este atât de spațios pe cât promite o sportivă compactă. Astfel portbagajul noii Astra oferă puțin peste 400 de litri în volum. După cum spuneam, siglele GSe și pielea Alcantara sunt prezente pe scaune.
Un salt în timp a avut loc la interiorul noii generații Astra. Cu panoul complet digital Pure Panel, instrumentele analogice sunt destinate istoriei. În locul acestora, noua interfață om-mașină (HMI) cu elemente grafice noi, moderne, oferă clienților o experiență pură, mai intuitivă. Accesarea se face prin intermediul unui display cu touch extra-larg, exact ca la un smartphone.
Noua arhitectură a modelului Astra încorporează, de asemenea, cele mai noi sisteme automate pentru asistarea celui de la volan. În plus față de camera multifuncțională amplasată pe parbriz, sistemul mai are patru camere video amplasate pe caroserie (una în față, una în spate și una pe fiecare parte), cinci senzori radar (unul în partea frontală și câte unul în fiecare colț al caroseriei), precum și senzori cu ultrasunete în față și spate.
Camerele video și senzorii sunt integrați cu conectivitatea e-horizon în cadrul sistemului Intelli-Drive 2.0, ce extinde raza de acțiune a camerelor și a radarului. Acest lucru permite sistemului să adapteze viteza în viraje, să facă recomandări de viteză și să efectueze schimbări semi-automate pentru banda de rulare. Sistemul poate detecta dacă cel de la volan a luat mâna de pe volan și se asigură că șoferul este implicat în orice moment.
Avertizarea pentru traficul lateral din spate, avertizare pentru obiectele din punctul mort și poziționarea activă pe banda de rulare care poate ține mașina în mijlocul benzi, toate fac parte din sistemul Intelli-Drive 1.0.
Lista lungă de sisteme automate de asistență a conducătorului auto include, de asemenea, un reglaj automat al vitezei de croazieră, care crește sau scade viteza pentru a urmări vehiculul din față – fără a depăși viteza setată – și poate frâna până la oprire, dacă este necesar. Cu transmisia automată, conducerea se reia automat datorită „Stop & Go”.
Oferta de sisteme de asistență de top din clasă oferă în plus un afișaj mare head-up display și Intelli-Vision, un sistem bazat pe cameră și radar pentru o parcare mai ușoară.