Marca de autoturisme electrice Yuanhang, adusă pe piață de gigantul industrial Dayun, a lansat oficial modelul Y6, cu un design inspirat din aspectul mașinilor Tesla și Porsche și cu o gamă de baterii care urcă până la impresionanta capacitate de 150 kWh.
Yuanhang Y6 este oficial una dintre cele mai performante mașini electrice din lume, potrivit datelor publicate de constructorul chinez. Parte din grupul Dayun, specializat în producția de camioane, motociclete, motoare, dar și în dezvoltarea de proiecte imobiliare, marca Yuanhang a extins portofoliul de activități al grupului în zona auto, cu patru autoturisme, toate complet electrice.
Y6 este prima limuzină a mărcii și vine cu cifre care lasă cu mult în urmă constructorii europeni de mașini electrice. Modelul a fost lansat pe piață pe 28 decembrie, cu prețuri începând de la 45.100 de dolari și ajungând, pentru versiunea de top, la 73.000 de dolari.
Mașina are o lungime impresionantă, așa cum sunt și celelalte caracteristici ale sale: 5,27 metri, comparabil cu versiunile lungi ale celebrelor Mercedes S Klass sau BMW Serie 7, cu un ampatament ce depășește 3 metri. Dacă la exterior liniile sunt destul de claasice, amintind de Tesla Model S amestecat cu un Porsche Panamera, la interior stilul se bazează pe două ecrane foarte mari, din care unul amplasat central, vertical, de 18 inci.
În ceea ce privește dinamica acestui automobil, cele două versiuni de tracțiune, RWD și 4WD sunt complet diferite. Versiunea entry-level are un singur motor de 250 kW și 400 Nm, care asigură o accelerație de 5,9 secunde (0 – 100 km/h), motor amplasat pe spate, în timp ce versiunea cu tracțiune integrală are un motor de 500 kWh și 745 Nm, pe față, și unul de 520 kW.850 Nm, pe spate, o combinație care permite o accelerație de 3,2 secunde.
Pentru a putea genera suficientă energie acestor motoare, constructorul chinez a echipate versiunile de bază cu trei opțiuni de baterie: una de 88,42 kWh, care asigură 720 km autonomie (620 km pe 2WD), una de 100 kWh, cu 810 km autonomie (720 km pe 4WD) și, la vârful configurațiilor, o baterie gigantică, de 150 kWh, care permite depășirea cu 20 de kilometri a pragului de 1000 km autonomie. Practic, cu o singură încărcare a bateriei, mașina poate parcurge distanța de la București la Budapesta fără să fie nevoie de oprire, lucru care nu este posibil cu aproape nicio mașină cu motor termic.
Chargerul cu care este echipată Yuanhang permite încărcarea rapidă în stații DC, respectiv de la 20 la 80 de procente în doar 30 de minute.