Deși piața auto nu mai este atât de favorabilă mașinilor electrice, iar Germania a oprit complet subvențiile la propulsia electrică, BMW nu renunță și vrea să depășească pragul de jumătate de milion de mașini cu baterii, în 2024.
Oliver Zipse, CEO-ul BMW, a declarat că își propune o creștere cu două cifre pentru segmentul electric și un volum care să depășească 500.000 de vehicule electrice, după ce în acest an volumul estimat va depăși 350.000 de automobile 100% electrice.
Șeful BMW nu este mulțumit cu decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu combustie, în 2035, și spune că va crește gradul de poluare, în urma acestei decizii, pentru că oamenii își vor păstra mașinile actuale, cu benzină sau motorină, mai mulți ani. În plus, Zipse estimează o creștere a prețului mașinilor electrice, în momentul în care nu va mai exista alternativă la ele, pe piața de automobile noi.
Pe de altă parte, CEO-ul BMW susține că furnizarea de energie regenerabilă nu are în acest moment o perspectivă sustenabilă, ceea ce înseamnă că producția de energie va continua să polueze. „Situația devine critică atunci când există interdicții, dar nu există soluții alternative viabile pe termen lung”, a mai spus Zipse.
Argumentele șefului BMW se aliniază celor ale altor lideri din industria auto, care susțin că mașinile cu combustie vor continua să existe și după 2035, pentru că oamenii le vor folosi atât timp cât vehiculele electrice nu vor fi accesibile, iar poluarea generată de mașinile vechi va fi tot mai mare pe măsură ce mașinile se vor învechi. De aceea sunt recomandate soluțiile de utilizare de combustibili sustenabili, cum sunt de exemplu carburanții sintetici.
Analizele și studiile efectuate până în acest moment arată că în 2040, 70% din parcul auto de pe șosele va fi reprezentat de mașinile cu motoare pe benzină sau motorină, dar emisiile de CO2 ale vehiculelor în circulație vor scădea cu aproximativ 50% în 2040, ca urmare a faptului că numărul de kilometri parcurși de mașinile mai vechi va fi tot mai redus.
În 2023, piața auto din Europa a dat de înțeles că urmează o perioadă de stagnare a vânzărilor de mașini electrice, pusă de specialiști inclusiv pe seama faptului că până acum au cumpărat vehicule cu baterii persoanele care locuiesc la casă și își permit încărcarea mașinii peste noapte, în timp ce persoanele care locuiesc la bloc se tem de faptul că nu vor avea unde să-și încarce bateria.