Peste o treime din angajații trimiși în șomaj tehnic la fosta fabrică a Volkswagen din Kaluga au fost forțați de noii proprietari ruși să își dea demisia prin folosirea unei serii de „trucuri murdare”, acuză unul dintre sindicaliștii care îi reprezintă, citat de The Moscow Times.
„Din octombrie 2023 managementul companiei a folosit diferite trucuri murdare pentru a forța personalul să plece”, a declarat un reprezentant al sindicatului MPRA.
„Ei (n.r. conducerea) au anulat transportul pentru muncitori, au făcut angajații să vină la fabrică fără să fie de lucru și au redus semnificativ salariile începând cu iulie 2023”, a mai declarat reprezentantul sindical, adăugând că de atunci în jur de 1.300 din cei 3.700 angajați ai fabricii și-au dat demisia.
El a acuzat de asemenea că alți 500 de angajați au fost trași pe linie moartă de conducerea fabricii, fiind chemați la muncă fără să aibă activitate. Fabrica din Kaluga era uzina „fanion” a Volkswagen în Rusia, având o capacitate de producție de 225.000 de autovehicule pe an.
Sindicatul acuză atât conducerea companiei care a preluat fabrica de „inducerea în eroare” a autorităților regionale și federale ale Rusiei cu privire la cifrele de producție, cât și Kremlinul și cancelaria premierului Mihail Mișustin că au evitat să le răspundă plângerilor formulate în scris.
„Totul arată frumos la televiziunea centrală dar, de fapt, [fabrica] este în ruină și disperare totală”, a mai notat comunicatul MPRA. „Este creșterea PIB-ului Rusiei asigurată de pseudo-producție și revânzarea speculativă a unor [autoturisme] chinezești?”, a întrebat retoric acesta.
În primăvară, Volkswagen a finalizat vânzarea fabricii de producție Kaluga din Rusia și a filialelor sale locale, punând capăt lunilor de certuri cu autoritățile ruse în legătură cu acordul.
Volkswagen și-a vândut acțiunile din Volkswagen Group Rus LLC către Art-Finance LLC, care este susținută de grupul de distribuitori auto Avilon.
Tranzacția include unitățile de producție din Kaluga, structura importatorului, care cuprinde afaceri de distribuție și post-vânzare, precum și activitățile de depozitare și servicii financiare cu toți angajații săi.
Potrivit unei surse familiare cu problema, tranzacția este evaluată la 125 de milioane de euro (138 de milioane de dolari).
Activitățile de producție la fabrica din Kaluga, la sud de Moscova, au fost suspendate din martie 2022 din cauza invaziei Ucrainei de către Rusia, care a determinat țările occidentale să sancționeze Moscova, ceea ce a dus la o întrerupere a lanțurilor de aprovizionare.
Fabrica are o capacitate de producție de 225.000 de vehicule pe an și peste 4.000 de angajați.