Performanțele Nissan din acest an încep să înregistreze o încetinire vizbilă, în ultimul trimestru, din cauza situație din China. În acest moment, vânzările constructorului pe piețele externe mai au un avans de numai 0,5% față de anul trecut.
Nissan a vândut în luna octombrie 279.102 autovehicule la nivel global, ceea ce reprezintă un plus de 5 procente față de nivelul înregistrat în urmă cu un an, dar situația este diferită în regiunile în care marca este prezentă. Dacă în Mexic, de exemplu, creșterea vânzărilor a ajuns la 75%, în Europa sau America de Nord avansul mărcii japoneze este de numai 13 – 15 procente.
În plus, pe piața din China sunt în continuare probleme, cel puțin statistice, deoarece acolo vânzările au scăzut și în octombrie cu 17,5%, ceea ce face ca această piață să piardă în continuare teren, pentru compania niponă. În acest moment, cea mai mare piață regională este America de Nord, cu 94.660 autovehicule vândute, însă China păstrează prima poziție la nivelul țărilor în care sunt vândute mașinile Nissan, depășind SUA, care are 67.585 unități vândute în octombrie. În Europa, marca și-a mai îmbunătățit situația și a ajuns la 26.563 de vehicule în luna a zecea.
După primele zece luni, Nissan a vândut 2,77 milioane de autovehicule în toată lumea, din care 2,36 au fost vândute în afara Japoniei. Creșterea este de 1,5% pe toate piețele și de numai 0,5% dacă scoatem din calcul Japonia. În China, scăderea este foarte mare, de 25 de procente, adică peste 300.000 de mașini în minus.
Cauza acestor cifre este scoaterea din statistici a vehiculelor comerciale vândute în parteneriat cu Dongfeng, în urma vânzării acțiunilor Nissan în acest parteneriat. În rest, piețele regionale au creșteri cu două cifre, respectiv 22% în Europa, 29,2% în America de Nord și chiar 47% în Mexic. În Japonia, vânzările Nissan au crescut cu 6% pe segmentul de autoturisme și cu 21% pe cel al vehiculelor comerciale.
În ceea ce privește producția, lucrurile sunt la fel de incerte, din cauza situației din China. Producția globală a Nissan a fost de 2,85 milioane în acest an, cu 2,6% mai mare decât în urmă cu un an.
Producția din afara Japonie a scăzut însă cu 3,1%, ca urmare a eliminării mașinilor produse de Dongfeng. În Marea Britanie, în schimb, producția a crescut cu aproape 40%, la 269.250 de vehicule.