Grupul auto Stellantis a raportat o creștere a veniturilor nete în trimestrul al treilea, pe fondul creșterii vânzărilor față de anul anterior, fiind invocate prețurile stabile, compensate parțial de efectele valutare nefavorabile.
Stellantis a înregistrat vânzări nete de 45,1 miliarde euro, în creștere cu 7% față de trimestrul al treilea din 2022, ca urmare a unui avans al vânzărilor la 1,42 milioane unități, în creștere cu 11%.
Compania spune că a ajuns la un stoc total de vehicule noi de 1,38 milioane unități la 30 septembrie 2023, din care stocul Stellantis era de 388.000 unități, în creștere cu 158.000 unități față de 31 decembrie 2022. Creșterea este considerată o revenire la niveluri normale, după criza din 2022.
După nouă luni, vânzările companiei sunt cu 10% mai mari decât cele din anul anterior, respectiv 4,8 milioane unități. Venitul net a ajuns, după nouă luni, la 143,5 miliarde euro, cu 10% peste cel din 2022, în perioada similară.
Odată cu anunțul rezultatelor financiare, Stellantis anunță oficial și acordul cu sindicatele americane, totodată fiind calculat un impact de aproximativ 3 miliarde euro asupra vâzărilor.
Pe segmentul electric, constructorul cu activități industriale și de vânzări atât în Europa, cât și în SUA, a avut o creștere de 37%, acestea fiind susținute atât de noul model lansat Jeep Avenger, cât și de vânzările de LCV-uri.
Pe intervalul analizat, iulie – septembrie, s-a derulat și procesul de răscumpărare de acțiuni, în valoare de 500 milioane euro, care au urcat la 1,2 miliarde euro totalul acțiunilor cumpărate în acest an. Ținta pentru finalul anului este de 1,5 miliarde euro investite în răscumpărare de acțiuni.
Compania nu a publicat cifre privind profitul operațional, dar a precizat că își menține țintele pentru finalul anului, respectiv un nivel al marjei operaționale de două cifre.